Smoothie och noll självkänsla

 
En smoothie om dagen är bra för magen!
 
Nu ska ni få veta någonting som varken ni eller jag kanske inte visste om tidigare. Det har varit KAOS hos mig den senaste tiden. Allting har egentligen rullat på i vanlig ordning med skolan/VFU´n osv. Jag fick t o m VG på min senaste tenta, heja mig liksom! Men att försöka fixa det här med bostadsproblem, käka penicillin samtidigt som man ska koncentrera sig till 100 % på VFU´n, oroa sig ang. sommarjobb och den kommande framtiden, ja det knäcker en inombords. Och då menar jag knäcker - det gör ont! Jag kände mig som ett litet barn här om dagen då jag ringde min mamma och kände hur tårarna kom trillandes ner för kinderna. Jag orkar inte. Det är kaos helt enkelt. Kaos. Kaos. Kaos. Ja, kaos. Och det absolut värsta av allt, det är att det går ut över de jag tycker mest om i hela världen. Mina bästa vänner, pojkvän och min fina familj. Jag försöker verkligen fixa och ordna allting själv, det är då det blir bäst enligt mig själv. Efter att ha pratat ut med min lilla mamma kändes allting lättare. Jag ska försöka sluta upp med att hålla för många saker inom mig! Det är bättre att berätta hur man egentligen mår och vad man känner än att inte berätta någonting alls, det är någonting som jag har lovat Pelle att göra i fortsättningen. Och det ska jag verkligen hålla. Försöka i alla fall. 
 
Nu gäller det bara att blicka framåt! Ingenting ska få bryta ner mig, inte det jag varit med om innan eller det som komma skall. Snart är sommaren här, och det ska bli den bästa sommaren någonsin. För det har jag bestämt! Imorgon vill jag göra en lika god smoothie som ovan, bättre start på dagen finns inte plus att det är ett perfekt mellanmål. Är magen glad bör Mariélle bli glad! 
0 kommentarer