Min årssummering 2013, del 1

Efter att ha fått lite inspiration av andra bloggare tänkte jag göra en årssummering av det gågna året, 2013. Här tänkte jag gå igenom månad för månad om saker som jag varit med om, men har delat upp det i två delar för att göra det lite lättare att följa med i svängarna. Den andra delen lägger jag upp senare.
Håll utkik!
 
JANUARI
 
Efter att ha haft ett litet jullov, en massa tentaplugg och firat in 2013 tog jag en paus från alla måsten och uppfyllde Amandas önskan - att fota hennes hund Ville. Hon fick själv vara med på ett hörn också, förstås! Det blev riktigt bra vinterbilder på en fin tjej och en söt hund. Dagarna gick mest till plugg, men mellanåt inköptes en söt, prickig blus från Monki som jag tänkte ha på på mig vid nästa utgångstillfälle. Dagarna flöt på och jag var väldigt glad och nöjd. Och glad blir man av en god frukost, då var blåbärsgröt någonting som hade fastnat för mig och min mage. Det visade sig vara otroligt gott med banan och mjölk till!  
 
FEBRUARI
 
Efter att ha skrivit en tenta, som mer eller mindre kändes som ett stort misslyckande, välkomnade jag februari med en stor klackspark genom att skåla med goda vänner och att baka cupcakes och muffins. Tidigare har jag ratat dem, men det här gången har jag insett att man kan göra så många olika typer av sådana bakverk och att de faktiskt blir goda. En fredageftermiddag packade jag och Pelle in oss i hans röda bil och körde ner till min familj i Skellefteå, På lördagen skulle min kusin Malte döpas i Ursvikens kyrka. Mamma och jag sjöng då också, det var nervöst men en rolig stämning på samma gång. Alla hjärtans dag kom och alla verkade glada och nöjda. To m jag blev totalt överraskad av pojkvän med en stor bukett röda/orangea tulpaner (en av mina favoritblommor!!). Underbar känsla, det där, när man får fina blommor av en fin kille.
 
MARS
 
 
Här började jag få vårkänslor och smidde planer inför den, trots att det var hur mycket snö som helst i Luleå. Jag hade hur mycket som helst i skolan, därför passade jag på att unna mig med supergoda frukostar, bullbak och en hel del soliga promenader på isvägen, från Norra till Södra hamn. Jag kämpade vidare med den misslyckande tentan, som nu kändes som en yckande insats från min sida! Jag var också på arbetsintervju, vilket var otroligt spännande. 
 
APRIL
 
I april startades VFU2, min andra praktikperiod på utbildningen. Det visade sig att jag skulle cykla 14 (!!!) km om dagen för att ta mig dit och därfter hem. Som tur var hade jag sällskap av Johanna, som var allt annat än glad över att vi hade fått i en förskoleklass långt bort där bussarna knappt körde. Trots punktering, halka och galna bilförare som vi mötte på vägen hade vi kul ändå. Min älskade pojkvän fyllde hela 25 år den 13:e april och det firades med dunder och brak, med två tårtor, pussar, presenter och hockeymatch på tv. Mellan varven kände jag ett stort sug efter att laga pasta. Därför kokade jag ihop en räkpasta med bladspenat och en massa paprika, god blev den - mums! Jag firade min allra första påsk i Luleå, när jag vanligtvis brukar vara med familjen utanför Skellefteå då. Jag och Pelle gick på isen i stan, gräddade pannkakor i mängder, hyrde filmer, gjorde en snösoffa där vi lapade sol och hade allmänt mysigt. Mamma och pappa kom upp en av dagarna, då passade vi på att ta bilen ut på havsisen ut till Hindersön där vi fikade, promenerade och njöt av vädret. Pyssel fick jag också ägna en hel del åt den här månaden, allt för konstens skull. 
 
MAJ
 
Efter att ha haft den lugnaste valborgsmässoafton, då jag käkade penicillin pga hudinfektion, välkomnade jag maj med nysningar, tårar och hes röst. Pollen kom och gick och jag visste inte ens om att jag var allergisk. Jag gjorde mängder av kalla smoothies och nygräddade scones som tröst. VFU´n avslutades med toppbetyg och jag var lyckligast i världen,men avslutade sista dagen med punktering (hurra för mig!). Jag pluggade till mattetentan och hade hjälp av både Pelle och hans pappa som är mattelärare på universitetet, då bör man ju inte misslyckas tycker man. Vi smidde klassfest i början av juni, efter mattetentan, som skulle firas med middag på Båten i stan. Det såg man väldigt mycket fram emot. Jag och Amanda pratade om att resa när vi sågs och fikade en kväll. Sugna var vi, men vi avvaktade.. 
0 kommentarer