Dåligt bloggande och sista april

Här har det varit tyst i några dagar...
Men det skadar nog ingen? Ibland är det skönt att bara få stänga av mobilen, lägga datorn åt sidan och bara ta fram papper och penna för att skissa lite eller läsa någon bra bok. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag hade mer tid till sådant, men som det ser ut nu så finns inte de möjligheterna. Det är mycket nu, men jag jobbar på väldigt bra när hjärtat är halvt stressat och resten lugnt. Precis som min gymnasielärare lärde mig om att positiv stress kan vara bra stress, då det oftast beror på hur vi människor väljer att lägga upp den i vår vardag. Det ni!
 
Förra helgen var den bästa på väldigt länge, då mamma och pappa kom upp på besök. På fredagen blev jag blondin hos frissan (helnöjd, men lite ovant!) och på kvällen överraskade jag dem med en god middag hemma hos mig och jag fick fina rosor att ha på köksbordet. På lördagen visade jag dem runt i stan och vi kikade lite i butiker och åt sallad till lunch. På kvällen hade jag bokat bord på nyaste stället i stan - UNIK. Pelle var med och vi åt supergod mat och drack gott. En supermysig kväll som avslutades med spel och snack. På söndagen åt vi mysfrukost och sedan promenerade vi lite innan de skulle åka hem igen, väldigt tråkigt och ensamt blev det allt Måndagen och tisdagen har gått i en rasande takt, då jag har haft fullt upp med träning, sångövande och så ha kraft och energi till alla söta barn på förskolan. Men idag är det valborgsmässoafton, och det firas på det absolut lugnaste sättet med mat, lite majbrasa, lite sång och kanske någon bra film samt fyrverkerier. 
 
Hoppas ni får en mysig kväll! Själv tänker jag slå mig själv på fingrarna då jag inte fotat särskilt mycket alls med kameran på senaste tiden. Vad händer i våra länder? Var hittar jag inspiration? Var är mina modeller? Var är vårsolen? H J Ä L P.
0 kommentarer