30:e december - uppdatering

 
Gammal bild från instagram.
 
Just nu befinner vi oss i Stensträsk, jag, mamma och pappa och så Per-Erik såklart. Det är så kul att träffa min gammelmormor och gammelmorfar, efter ett litet uppehåll sedan i höstas. Bryr mig så mycket om dem och tycker att de alltid blir så glada när man kommer och hälsar på. 
Resan hit var inte den bästa... Det började med att vi åkte in till stan efter lunch för att mamma och pappa skulle köpa några grejer innan vi begav oss norrut. Att strosa omrking i affärer nysandes och hostandes är inget som jag och Pelle rekommenderar. Men vi höll modet uppe och köpte lite god choklad och dricka innan vi lämnade stan för att köra iväg. Här börjar det jobbiga...
 
Plusgraderna (!!!) hade kommit och vägarna hade förvandlats till isbanor, så Pelle fick köra på väg 95 i endast 60 km/h istället för 110! Kan ni tänka er? Jag var otroligt rädd och höll utkik efter renar och andra viltdjur i närheten så gott jag kunde. Tillslut kom vi fram med mamma och pappa bakom oss och det kändes som en riktig bonus att kliva in i gammelmorfars lilla, röda hus ute på landet.
Så skönt att äntligen vara här! Tanken var att vi skulle åka hem redan ikväll, men eftersom att vi mår så himla dåligt, speciellt P samt då dem varnar för ishalka och dåliga vägar, så vi har beslutat oss för att faktiskt sova över här i natt. Nyårsplanerna har vi ändå ändrat då vi blivit sjuka och vi känner att vi inte alls har bråttom iväg någonstans. 

Vi har ätit middag ihop och druckit kaffe i vanlig ordning. Snart ska vi sätta oss i soffan och se Jägarna 2 som går på tv. Det blir dessutom temys för hela slanten och vilken bonus att vi får umgås mer med gammelmorfars och mampap ett tag till! Toppen! <3
 
Vi hörs. 
0 kommentarer