Min första advent och allas sista november

 
Idag är det första advent, och det känns så bra i kroppen!
Jag och P passade på att storstäda hela läggan igår och därefter tog vi fram julpyntet. Vi hade även köpt in lite nytt tillsammans som,vi tyckte fattades i vårt hem.  
Vi båda älskar julen, så vi slog på julmusik och lät pyntandet flyta på från morgon till afton.
Idag vaknade vi upp till ett skymningsland, då det varken var ljust eller mörkt utomhus, och kände att det pirrade lite i våra magar. När det hade ljusnat tillräckligt passade jag på att ta en bild på vår lila (<3) stjärna som hänger i vardagsrumsfönstret - den hänger med för andra året i rad faktiskt! Den är så fin.
Som en liten tradition blev det julgröt till frukost! 


 
Efter att en gjort sig lite i ordning var det dags att bege sig mot Domkyrkan för Gudstjänst i första advent.
Det är alltid lika mysigt och deras julkrubba är så himla fin då den är helt hemmagjord!
Efteråt bar det av till UNIK för att äta brunch.  
 
 
Fina P! Han försöker se lite, lite glad ut men det var nog svårt i den stunden då vi upptäckt att hans Iphone låg kvar i kyrkbänken, hihi. Som tur var fanns det en vaktmästare där som tog hand om den tills vi gick tillbaka och hämtade den. 
Före det åt vi deras surdegstoast med äggröra och bacon, otroligt god!


Skyltsöndagen var i full gång på stan, så vi passade på att köpa lite julklappar när vi ändå gick och strosade.
Men vid 16-tiden kände vi oss klara, så jag föreslog att vi skulle gå förbi Brödbutiken och kika efter ifall de hade några saffransbullar kvar (deras bullar tar slut såå fort....), och det hade dem! Det blev två stora (!!) saffransbullar bakade på surdeg som fick följa med hem, plus lite julmust.  


Under tiden vi fikde skådade vi våra nya adventsljusstake. Det fick bli en ny och dessutom mer traditionell iår, då vi valde att trotsa de stora blockljusen som jag hade förra året. Även om de också är otroligt fina. 


Här ser man den nya ljusstaken i fönstret också! Nu är julkänslorna här och jag hoppas att ni andra också haft en riktigt mysig första advent, precis som jag. 
 
Puss och kram! <3
 
p.s - under hela hösten har jag varit ur-usel på att fota. kameran har legat och i princip samlat damm, så uselt har det faktiskt varit. därför är jag så glad över min mobil, även om det inte blir samma typ av kvalité. jag tror jag behöver lite mer tid på mig med kameran, helt enkelt. så håll ut. 
0 kommentarer