Efter en outhärdlig tystnad

Hej på er! 
Oj, vad jag saknat att blogga. Det känns som att jag har så mycket att berätta, men när jag slår mig ner vid tangentbordet så händer det inte så mycket. Finner inga ord, liksom...
Jag ska i alla fall försöka skriva ner vad jag haft för mig den senaste tiden.
 
 
Jag känner mig rätt hängig och trött nu för tiden. Magen krånglar och detsamma mitt humör, så då hjälper det inte särskilt mycket att man jobbar för mycket och sover för lite. Men jag försöker blicka framåt mot kommande saker som händer fram över!
 
 
En dag åkte jag och Pelle till stranden för sol och bad. Med oss hade vi lite picknickmat som tilltugg. Det fläktade skönt och vattnet var otroligt härligt, för oss som doppade oss ja. Pelle vågade inte, hihi.
 

Det är så underbart att bo nära havet! 
 

I torsdags packade jag iväg mig mot föräldrarna i Skellefteå där jag skulle spendera min lediga helg. Vi åkte ut till havet nästan direkt pga värmen.
 
 
Jag har faktiskt blivit fint brun, då vi spenderade tre dagar i rad vid havet, så himla härligt! 
 
 
Pappa grillade oxfilé en kväll med hemmagjort vitlökssmör, mums. Vi pratade b.la. om deras renoveringsprojekt och så lite resor på det.
 

Sedan åkte vi ut på Kallholmen och kikade hur det såg ut där. Det var sig likt, otroligt vackert. 
 

Efter att ha gått en morgonpromenad med mamma var det himla göttans med en rejäl grötfrukost efteråt.
 

Helgen avslutades med ett besök hos gammelmorfars, där vi fick besök av åskan. Mysigt att sitta och dricka kaffe och prata minnen med dem.
 
Sedan åkte jag hem till Luleå igen. Där möttes jag av spöregn då jag klev av bussen, samt att min fina svarta väska gick sönder helt och hållet... Men det mina vänner, är en annan historia. 
0 kommentarer