Om alla andra dagar vore som denna

Torsdag idag, och den har varit hur bra som helst! Det började med att jag klev upp relativt tidigt, klädde på mig, satte upp håret och käkade frukost medan Morgonpasset i P3 ekade i mina öron. Bra start! När klockan visade sig 07.45 klädde jag på mig och gick ut i morgonsolen. Mina steg blev många, då jag plöstligt hamnade på ett nytt ställe i den här staden som jag aldrig tidigare besökt. Jag hälsade på min kommande VFU-plats. En förskola som visat sig ha funnits rätt länge i den här staden. Typ sen 70-talet, om jag inte minns helt fel! Det var med blandade känslor under tiden som jag var där, men jag tror och hoppas att intsällningen om att trivas där i hela fem veckor kommer finnas med mig. En och en halv timme senare promenerade jag tillbaka hemmot, men valde att ta strandvägen hem. Så otroligt vackert att gå omkring där bland rikemännens hus och känna sig så liten och oskyldig, men samtidigt fri. Väl hemma möttes jag av finfint besök, min moster, kusin Malte, tant Emma och lilla Hedvig hade åkt upp hit till Luleå från Skellefteå, det var kul! Medan de spanade in min lägga passade jag på att byta om och sminka mig så vi kunde gå till stan. Vi lunchade, de shoppade och så fikade vi - det var väldigt mysigt och extremt soligt ute. Tråkigt nog skiljdes vi åt då de skulle köra hemmåt, så jag smet in på Bodyshop och köpte schampoo, balsam och hårolja och gick sedan hemmåt. Där satt Pelle i min soffa med en kokbok i högsta hugg med kurrande mage, så vi snörde ihop en pizzadeg och hade tomatsalami, lök, paprika, tomatsås, ost, rostade pinjenötter och ruccolasallad på, supergött! Vi pratade om tentan som han skrivit i princip hela dagen idag och myste på.
 
 
 
Sedan åkte han hem till sig och nu sitter jag här och tänker kolla på Top Model innan jag somnar för kvällen. Jag önskar att alla torsdagar kunde vara så här bra, för då skulle hela världen stråla av solsken.
Puss från lilla mig!  
0 kommentarer