Bananpannkakor

 
För första gången någonsin har jag nu testat bananpannkakor till lunch!
Supergott och väldigt enkelt att göra. Jag kände att jag verkligen behövde en vitamin- och proteinkick, så jag blir kvitt den här förkylningen någon gång. Då var dessa goda pannkakor helt perfekta att göra!

 
Till cirka 4-5 pannkakor: 
1 mogen banan
2 ägg
En nypa vaniljpulver
Kokosolja till stekning (funkar bra med smör- och rapsolja också)
 
Mosa bananen med hjälp av en gaffel i en bunke. Blanda sedan ihop med äggen och tillsätt lite vaniljpulver. Stek på medelvärme tilllsammans med oljan. Jag brukar äta mina med frysta bär, honung, lite kokosflingor eller kesella till. Perfekta som en enkel lunch, mellanmål (före/efter träning) eller varför inte lyxa till det till frukost? Mums!
4 kommentarer
Elin

Så himla gott det är!

Svar: Ja, verkligen supergott! :)
Mariélle T-J

ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

Svar: Oja :D
Mariélle T-J

Oslofru

Jättegott :D

Sandra Leone

Bananpannkakor är verkligen hur goda som helst. Jag brukar ha lite blåbär i smeten som bryter av fint.

Svar: Åh, vilket bra tips! Måste testa det nästa gång :)
Mariélle T-J