Äntligen fredag och min nyaste muminmugg


Vädret är bland det värsta man kan prata om, enligt mig. Men jag säger bara ett ord: kaos! Alltså på riktigt K-A-O-S! Hela Luleå står stilla p.g.a. detta väder. Så om ni inte tycker om snö, bitande kyla, kaosigt snöväder, inställd kollektivtrafik, halka osv. så ska ni definitivt inte bosätta er här uppe. Ett tips bara...
Trots detta väder som gör att jag och P känner oss väldigt insnöade, så är det ändå fredag! Det tänkte vi fira med pulled pork, som står och gottar sig i ugnen just nu, samt en bra film. Mitt i allt detta kom jag på att jag inte visat min allra nyaste muminmugg!
 
 
Tadaaa, Tove-muggen! Detta måste vara min finaste hitills, då jag knappt vågat dricka ur den ännu. Tycker väldigt mycket om motivet på den, då jag tror (?) att det är den första målningen som gjordes. 2014 fyllde Tove Janssons konstverk 100 år, varav därför den här muggen blev till. Jag hade sådan tur att jag fick den i julklapp av Pelles mamma <3.
 
Blev så himla glad!
0 kommentarer