Snurra min jord igen, för allt vi drömde en gång

 
Vår fin-fina jordglob som vi fick av farmor och farfar, älskar den!
 
Här har det varit tyst i några dagar, vilket visserligen har sin anledning. I måndags och tisdags hade jag två, nästintill, heldagar på skolan. Det var det så kallade "slutseminariet" på hela utbildningen. Ni undrar kanske vad det är för något? Det är då man får opponera på någon annans examensarbete och därefter får man respons på sitt eget. En konstig process som gör att en blir så nervös att en inte riktigt vet vars en ska ta vägen! Men, nu är det överstökat! Det gick bra för mig på de båda momenten, så nu återstår det att justera lite i uppsatsen som sedan ska skickas in. Jag är otroligt stolt över mig själv och en enormt tung sten har äntligen fallit från hjärtat.
 
Men just nu sitter jag och skriver här, samtidigt som jag väntar på att min lunch ska bli klar. Solen har äntligen tittat fram och det verkar bli ännu en fin dag här i Luleå. Synd bara att solen inte var framme då jag gick på min promenad i förmiddags, haha. Det ska bli otroligt skönt med helg imorgon, då jag tänker spendera den med min favoritperson! <3 Vi ska göra sconesfrukost på lördag och förhoppningsvis hinner vi också gå på isen en sista gång innan de stänger igen för i år. Fast, det här är tredje gången jag nämner detta och det verkar ändå som att isen håller. Det är ju verkligen ett stort plus, trots att våren kommer tidigt hit iår!
 
Nu, mat och sedan fortsätter skrivandet!

Just ja, jag har någonting jätteroligt som jag skulle vilja dela med mig här på bloggis! Men det får lov och vänta i några dagar... Jag känner att jag måste smälta det själv ett tag.
Puss och kram!
1 kommentar
anneli

Åh jag fullkomligt älskar den jordgloben, ge mig!

Svar: Den är ju så himla fin, men dock ap-svåra att få tag i! :( Tips - håll utkik på loppisar, second hand och antikaffärer!
Mariélle T-J