Ett litet hej ifrån Västerås!

 
Idag är det onsdag och nu är vi inne på dag nummer två här i Västerås! Det är både snö och kyla här, så jag är väldigt glad över att jag packade ner täckbyxor till Pelle och mig. Vi har tagit långa promenader två kvällar i rad nu, så tacksamt nog behövs de där extra byxorna så man inte fryser. 

Några som blev överlyckliga över att vi kom och hälsade på, var Emil och Estelle, P´s fina syskonbarn. Senast vi sågs var förra julen, så vi hade mycket lek och bus att ta igen. Igår var vi ensamma med de, så för att aktivera dem bestämde vi oss för att gå på upptäcksfärd i Västerås. Tycker att bilden jag tog på dem alla tre är så himla fin! Kanske inte den bästa skärpan, men tycker ändå att den ser bra ut : )
Efter vår utevistelse blev det varm choklad med vispgrädde, det absoluta perfekta mellanmålet efter en kylig dag utomhus!<3
 
Idag ska vi följa P´s mamma på en liten utflykt, till Skultuna, för att kika på födelsedagspresenter till Elisabeth. Så det passar ju riktigt bra när hon är och jobbar i Eskilstuna. Det enda jag vet om Skultuna sedan tidigare är att det görs gjutjärnspannor på en gammal fabrik där? Men tydligen skulle de ha ett mysigt fik där, plus en Iittala outletbutik (MUMINMUGGAR!!) och lite annat smått och gott. Det blir spännande att upptäcka! 
0 kommentarer