Hårinspiration

Jag har bokat tid hos min frisör i början av mars med en halvspänd känsla i magen
Det känns både som "äntligen!" och "ånej, måste jag?" samtidigt som jag i alla fall bör klippa topparna, det är verkligen dags för det. Mitt hår växer som ogräs, så nu har jag någon form av medelång page? Den mörkröda färgen gör mig otroligt deppig och less, samtidigt som den är fin på något sätt? Men nä, jag behöver en liten förändring känner jag! Bort med det mörka och dystra. Sedan jag började färga håret hos min frisör i september förra året, har det på ett sätt blivit ett litet problem för mig och det är ju att jag måste färga någon gång om sänder. Sedan är det röda så himla svårt att hålla fint och i toppskick en längre period, så nu tänkte jag faktiskt bli lite ljusare. Min riktiga hårfärg är av en blandning mellan honungsblonda nyanser samt många röda skiftningar i sig - så jag tror att en uppljusning kommer bli toppen! Det var ett tag sedan som jag var riktigt ljus, så på något sätt skrämmer det mig en aning. Men min frisör har förhoppningsvis en bra plan på vad hon riktigt ska göra med mitt hår, så vi får se! Tankarna kring klippningen varierar lite. Här om dagen tänkte jag på riktigt kort hår, men nä. Jag har haft det en gång tidigare och jag saknade verkligen att ha uppsättningar under den perioden. Jag gillar page, så jag funderar på att hon ska få klippa ett par centimeter i alla fall. Tack vare mitt otroligt tjocka, fina hår, gör att jag faktiskt kan både sätta upp i tofsar, flätor, donuts och göra enklare frisyrer om jag vill - det är ju nice!
 
 
 
  
 

 
 
 
 
Nu är bara frågan - hur ska jag göra? Jag har så himla svårt och bestämma mig, så jag tar mer än gärna emot tips ifrån er! De flesta bilderna är från google, men två av dem kommer från bloggar som jag följer slaviskt.
0 kommentarer