Det här med att överleva januari

 
 
Livet spenderas framför skärmen, där orden flödar från tangenterna så att fingrarna blöder. Har faktiskt börjat fatta tycke för indie electronica-musik, till min pojkväns förtvivlan, vilket ändå får gå på repeat om och om igen här hemma. Hela Luleå stad håller på att bli insöad, men frågan är om det någonsin kan hända en hel stad? Hela jag är less och säkert många andra också. Jag försöker få ut min frustration genom att meditera liggandes/sittandes på golvet i vardagsrummet. Köper färska blommor för att pigga upp hemmet, men också mitt humör. Tränar för att det är kul och inte för att jag måste, en note till mig själv. Tittar på resor till varmare breddgrader. Har köpt en flaska bubbel som står och väntar i vitrinskåpet på att få öppnas. Frågan är bara när. Och så har jag nog aldrig sökt så här mycket jobb som jag gör nu, snälla ge mig bara ett?!
 
 
 
Ikväll ska jag i alla fall överleva den allra sista dagen i januari med bravur. Med den finaste blusen i fräckaste mönstret, en whiskey sour i handen och dansa loss som aldrig förr. För mig handlar det om att överleva. Jag verkar ha lyckats i år också.
 
-Bilderna är från wehartit!
0 kommentarer