Dags för ett besök hos frisören

Det är fyra månader sedan som jag klev ut från frisörsalongen med en blond, kort frisyr
Jag älskade verkligen håret när det var nyklippt och faktum är att det hållit sig bra hela sommaren, trots periodvis med solsken och dopp i havet. Det är inte förrän nu som jag börjar märka hur mycket det faktiskt har vuxit, vilket gjort topparna otroligt slitna och att det dessutom är svårt att styla. Därför passar det utmärkt med ett besök hos min frisör Isabell imorgon, vad jag längtat!
    
Vad det exakt kommer bli är jag inte riktigt säker på, men eftersom min korta frisyr vuxit ut en del velar jag mellan att klippa en pixie (kort vid öronen) eller låta längderna vara och klippa upp det till en kort bob. Någonting som jag är säker på att jag vill fortsätta vara blond, även om det inte är det lättaste på min rödlätta färg. Förhoppningsvis en kallare färg för att få en förändring på den tidigare färgen. 

   
 
Någonting som fascinerat mig är de kalla och gråa nyanserna, vilket är otroligt snyggt och som verkar passa de flestas hår. När jag såg att P´s syster färgat sitt blonda svall i en gråare ton blev jag sugen själv på att göra något liknande, men på något vis kändes det som att det inte skulle passa mig? Det får återstå och se när Isabell får ge sina tips och råd helt enkelt : )

Bilderna kommer, som vanligt, från min pinterestboard
0 kommentarer