Influensan har slagit till och nya böcker

I nästan en hel vecka har jag varit sjuk i influensan. Jag kan inte minnas när jag drabbades av något liknande senast? När jag tog det där läskiga svininfluensavaccinet kanske? Nåväl. Det känns i både kropp och knopp och bara av att måste stanna inne gör mig riktigt rastlös och stel. Men när en är sjuk får man dricka mängder med te, ta vilopauser från plugget när man vill och äta några skedar glass för halsen. Glassen och grönt chaite är nog det allra bästa just nu, förutom några avsnitt av Girls som jag ligger efter med. Det kommer bli perfekt att beta av dessa ikväll! För några dagar sedan tröstade jag mig själv med att beställa några böcker från Adlibris bokrea, så nu tänkte jag att vi tar en titt på vilka böcker jag fick hem:
 
 
Bland annat den här boken, som verksar så himla bra! Jonas Hassen Khemiri fick dessutom augustipriset 2015, bara det är ju super! Det är en roman som handlar om kärlek och ekonomi. Om vänskap och våld. Om två personer i Stockholm. Vems minnesbilder går att lita på? Jag har i alla fall grävt ner mig i alldeles för mycket rescensioner kring den här boken, men som tur är tycker alla att den är helt fantastisk. Så jag längtar verkligen efter att få börja läsa den.
 
 
Martina Haags bok "Det är något som inte stämmer" gav mig kalla kårar av att bara beställa hem den. Jag vet att den handlar om hennes och Erik Haags skilsmässa, men sedan tror jag att det också handlar om något så hjärtskärande som ingen ska få behöva uppleva, nämligen otrohet.
 
 
Sist, men inte minst, min favvo-författare Amanda Svenssons senaste roman som handlar om en tjej som kommer in på en skrivarskola som ligger på den skånska landsbygden. Där får hon en ambition på att lära sig hur kärleken smakar - bara det känns ju spännande i sig, eller hur?     
 
Toppen, nu har jag en massa böcker att läsa under våren. Tro mig, när en studerar måste en läsa annat än bara sådant som är uppbyggt på vetenskap, psykologi och teorier : )
Och tack till er som går in här och läser, trots att jag är urusel på att uppdatera. Hoppas på att få mer energi till det när jag är frisk.  
Kram till er!
0 kommentarer