Semestern i bilder

Jag tänkte att det är ju lite på tiden att jag lägger upp bilder från min och Pelles semester, som jag mer än gärna vill visa för er. Det blev så att vi åkte till Höga Kusten, inget mindre än till lilla staden Örnsköldsvik. Den staden har ju verkligen allt, tyckte vi då vi var där. Stränder, båtturer ut till skärgården, fina hus och lägenheter, univeristet, mysiga caféer och restauranger, bra natur och bergsklättring, fin shoppinggalleria med trevliga affärer och så den omtalade surströmmingen för dem som gillar det! Vi trivdes väldigt bra och hade tur med vädret i princip alla dagar vi tillbringade där.

Vi började med att sova över i Piteå hos Pelles mamma, hon packade med lite fika åt oss på vägen.Vi tog ett fikastopp vid Massjön, där de både hade toaletter och en trevlig fikautsikt över en sjö

Samma kväll som vi kom till Övik bestämde vi oss för att köra de sju mil till Höga Kusten-bron, endast för att fota denna stora (och höga) bro

Man känner sig otroligt liten i närheten av denna. Sedan körde vi tillbaka dit vi bodde och sov

Fredagen bjöd på lunch/fika i stan, samt lite shopping. På kvällen hade vi bokat bord på en superbra restaurang som heter Public. Jättegod mat och dryck, plus en dessert var som slank ner för båda två. Vi avslutade dagen med lite fotosessioner på en grön äng

På lördagen tog vi oss an en heldag ute i Höga Kustens skärgård! Första stoppet blev det på ön Trysunda, en vacker liten ö med många söta stugor/hus, ett kapell, en båthamn och ett café/servicehus

Vi hade med oss jättegod lunch som vi åt samtidigt som vi kollade ut över vattnet, underbart

Vi passade på att fota/sola lite innan vi tog båten till nästa ö

Här är vi framme på Ulvön, en väldigt stor ö med både hotell, caféer, restauranger och surströmmingstillverkare. Precis när vi kom hade Ulvön-dagarna startats, massor av olika aktiviteter fanns att prova på, loppis, glassförsäljning och så hundratals gäster som besökte ön

Vi passade på att ta en fikapaus på ett jättegulligt café som serverade kaffe på gammalt vis

Vi satt oss nere vid bryggan och blickade över alla dessa fina (dyra...) båtar

Det var en otroligt vacker ö. Istället för platta stränder, som i Luleå skärgård, var det berg och klippor istället

Jag blickar ut över stranden på andra sidan där det var en massa folk som badade

Älskar Pelles 10-20 mm objektiv! Då kan man fånga ett stort hus med flaggstång som står i en sluttning, inte illa

Egentligen hade vi tänkt äta middag på ön, men vi kände ändå en liten längtan tillbaka till stan så vi tog färjan vid fyra-tiden mot Köpmanholmen och fastlandet. Vi körde tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning för en ännu en kväll på restaurang - en italiensk. Efter det gick vi till Hemmakväll och köpte med oss gottis samtidigt som vi gick förbi parken vid Fjällräven Arena och snål-lyssnade på Gyllene Tider. En toppenbra avslutning på en fin semester tillsammans med världens finaste pojkvän ♥