Sjukdagar och måndagar

I fredags jobbade jag 8h, varav halva sista tiden hade jag så ont i halsen att jag knappt kunde svälja te
Skräcken som uppkom - jag som inte haft halsfluss sedan sista året på gymnasiet! Dessutom hade jag varit sjuk precis innan jul...
Jag tog mig igenom mitt arbetspass i hopp om att det skulle gå över med te och ingefära, men icket. Det satt som en sten i halsen som inte ville försvinna därifrån. Jag fick skjuts hem och pratade som en kille vars målbrott precis hade börjat. Jag hade bestämt mig för att jag ändå skulle jobba dagen därpå. När jag kom hem efter 22-tiden hade jag 38,7 i feber. En alvedon togs precis innan läggdags och sedan försökte jag somna, men det var svårt. Paddan fick vara min kompis ett tag. Dagen därpå hade jag inte lika ont i halsen, men min matlust fanns inte någonstans. Likaså mitt glada, friska humör. Febern var kvar, så jag bestämde mig för att ringa och sjukanmäla mig för att bli frisk. Och det blev jag. Hela dagen gick åt till att sova ibland, ibland vara vaken och kolla på datorn, TV´n eller skolarbeten. På kvällen kom Pelle förbi och vi drog iväg till ICA Kvantum för att jag skulle få lite frisk luft. Där köpte vi lite vindruvor och nötter som vi sedan åt hemma hos mig framför en film. Mys!
Igår lagade vi middag åt hans föräldrar och spelade spel tillsammans. Jag gjorde debut i Alfapet och det var bland de roligaste spelen jag testat! Idag har vi varit inne i stan en sväng, pluggat och ätit middag. Nu fortsätter plugget så vi är värda att kolla på TV ikväll.
 
Imorgon är det nyårsafton och då jobbar jag. Även nyårsdagen. Det känns okej, men samtidigt lite konstigt då man ser, hör eller läser om nyårsidéer, menyer, osv. som folk tänkt till. Jag tänker att det får bli bra ändå, samtidigt som att jag kommer tjäna en hel del kosing. 
 
 
En riktigt bra maträtt när man är sjuk!
0 kommentarer