VFU, julkänslor och novemberregn

 
Just nu befinner jag mig i ett tillstånd som gör att jag känner mig instängd samtidigt som jag känner frihet
Slutet av november är nu här. Det innebär advent, julstök, konserter med kören och så skyltsöndag såklart - mys! Jag ser verkligen fram emot den här julen, mer än vad jag någonsin har gjort tror jag, och det är tack vare Pelle faktiskt. Vi två gillar nog julen lika mycket, även om jag kan vara lite negativ ibland då det dyker upp motgångar, men då finns han alltid där och får mig på andra tankar! Det är mycket som händer i vardagen just nu. Saker som gör att dagarna bara springer förbi och slutar med att jag ligger som en utslagen hjälte i sängen och längtar till helgerna, förutom de jag jobbar. Jag älskar mitt jobb, då det får mig att inte behöva tänka på skolan så fort jag ser en bok eller ett block ligga framme i lägenheten. Det får mig att tänka på andra saker - som att få vara mig själv och att framför allt få tjäna en extra slant då man är "fattig student" som man så fint uttrycker det. Just nu är min andra VFU-vecka snart slut, vilket känns väldigt bra. Men att gå omkring i vetskap om att man jobbade förra helgen, plus att man jobbar nästa helg är lite jobbigt. Jag ville verkligen inte ta tjänstledigt under min VFU (praktik), men då får jag lov att bita i det sura äpplet helt enkelt. Jag trivs dock jättebra på min VFU-plats, då jag inte tror att jag kunde få någon bättre! Jag kommer väldigt bra överens med barnen, min handledare, de andra pedagogerna och t o m förskolechefen som ville prata med mig idag på sitt kontor om b.la. verksamheten och den kommande framtiden framtiden. Den 19:e december kommer vara min sista dag på förskolan som VFU-student. 
 
Om jag tänker bort skola och plugg för en liten stund, vilket är mycket svårt, finns det en massa saker som jag måste ta itu med. Som till exempel julpyntet - och då står de flesta grejerna på min handlarlista i år. I min förra lägenhet pyntade jag i princip ingenting då jag inte kände behovet och ork av det. Nu, när jag bor i världens mysigaste lägga, måste jag verkligen pynta och göra fint! Jag har bestämt mig på vad det ska vara för färger på olika grejer som jag behöver, b.la adventsljus som jag ska kunna tända varje söndag fram till jul. Det är helt ofattbart att det snart är jul! Nyss var det ju höst?
Pssst, har faktiskt köpt två julklappar hitills, men fler ska det väl bli och förhoppningsvis innan jul! 
0 kommentarer