Fre-fre-fredagslistan!

 
När vaknade du idag?
Först klockan 05.30 av någon dum anledning, men en värmande famn fick mig snabbt att tillslut somna om. 

Vad skulle du göra?
Ingen skola stod på schemat, så det var bara allmänt plugg som cirkulerade i mina tankar. 

Vad åt du till frukost?
Yoghurt, müsli, frysta hallon och ett glas juice - ingen superdupermegafrukost direkt...

 

 
Och lunch?
Omelett med ost och skinka! Superenkelt (ja, nästan för enkelt), mättande och gott. 

Och middag?
Jag och Pelle blev bjudna hemma hos hans föräldrar som hade lagat långkokt älggryta med potatis, morötter, lök och rött vin. Supergott!

Vad gjorde du idag?
Pluggade på förmiddagen, drack kaffe och åt mellis. Efter det begav jag mig ut i regnet och stormen för en powerwalk då jag dessutom skul hämta ut ett paket. Dyngsur och kall satt jag mig ner och åt min lunch och efter det gjorde jag mig i ordning för att sedan möta upp Pelle på stan. Jag skulle få vara smakråd till honom om glasögon och jeans, bland annat. 

Ringde du någon idag, vem och vad sa ni?
Inte jag, men Pelle. Han ville hämta mig vid dörren så jag slapp gå genom stormen igen. Gulligt!

Vilket humör var du på?
Hösttrött, men på något sätt väldigt glad - det är ju fredag!!

Vad lyssnade du på?
Coldplays nya platta Ghost Stories! Så underbart bra. 

 

 
Vad hade du på dig?
Blå (assköna!) jeans från Zara, plommonlila topp från Monki och en svart lurvig kofta från H&M

Vad gjorde dig glad?
Pelles peppande och värmande ord, om att jag alltid är fin och så himla söt när jag ler. 

Och ledsen?
Att höstdepressionen eskalerar min vardag, men för att motverka detta har jag skrivit upp en del saker att se fram emot de kommande månaderna för att inte bryta ihop totalt.  

Vad drack du?
Massor av kaffe med mjölk och vatten. 

Köpte du något?
Ja, faktiskt. Det kan jag visa lite senare!

 

 

Vad var det konstigaste som hände?
Att det var storm i Luleå och att en skyhög våg höll på att storma över mig då jag gick i hamnen tidigare idag!

Vem hängde du mest med?
Pelle!

Vad ångrar du nu?
Att jag inte köpte skorna som jag prövade och dessutom så gärna vill ha. 

Hur var dagen från en skala från 1 – 10
En 8:a hitills, lugn och bra men samtidigt en stormig (haha) fredag. Nu kan den kanske t o m få en 9:a eller 10:a då jag och Pelle ska ha filmmys tillsammans. 

Vad hade du hellre gjort?
Hm... Jag hade nog hellre varit i London och gått omkring där med kameran i högsta hugg för att fota gamla byggnader, suttit i parker och bara sett på människor, besökt ett mysigt café, shoppat, gått på museum, musikal osv. Det hade varit kalas!

0 kommentarer