Fikadejt och en mysig middag för två

Idag har jag söndagsångest. Men det försöker jag råda bot på, genom att tänka på hur bra gårdagen var!
Det började med en tidig morgon, då jag vinkade hej då till Pelle som åkte iväg till LTU och skrev sin tenta. Jag som fortfarande var hemma hade en miljontals grejer att göra (ovanligt!), så jag gjorde det hela förmiddagen. Men på eftermiddagen mötte jag upp Camilla, som jag inte heller träffat på evigheters evigheter, för en fika på stan. Vi pratade om min utbildning och hennes jobb, plus en massa saker som hänt den senaste tiden. Det var så himla kul att ses! Efter fikadejten promenerade jag till ICA och handlade lite nödvändigheter, som jag sedan tog med mig hem.
 
 
Jag hade lovat P att det var jag som skulle stå för middagen, så han fick ta igen sig efter allt skrivande. Det blev saffranrisotto med handskalade räkor och parmesanost, och himmel vad god den blev! Om man nu får skryta så tycker jag att jag är en riktig hejare på att göra risotto. Och man får faktiskt skryta ibland. 
 
 
Det var en massa annat gott i den också, b.la. sharlottenlök, vitt vin, sockerärtor och chilifrukter. Vinet som fanns i maträtten drack vi också på sidan av. Eftersom det ändå var lördag, kom vi överens om att vi skulle gå ut och ta en öl lite senare på kvällen, så efter maten gjorde vi oss lördagssnygga.
 
 
Men det P inte visste var att det vankades efterrätt till kaffet! Det hade redan börjat mörkna, så bilden visar tyvärr inte sitt rätta "jag", men det får gå ändå. Jag hade gjort pannacotta på ahlgrens bilar, alltså tre olika lager med olika färger, eftersom jag hade hört att den efterrätten skulle vara supergod. Vi tyckte att den tyvärr var lite väl mastig och söt. Däremot var den himla rolig och göra, men trots det tror jag inte att jag kommer göra den fler gånger. 
 
Sedan gick vi ut på bishops där vi tog varsin öl och pratade lite framtidsplaner ihop. Är så glad att vi har varandra!<3  
2 kommentarer
ɑ n n i k ɑ

Gott :D

Camilla

Ja! Det var himla kul att ses, det får vi göra om snart! :D