Första dagen på jullovet

Nu har jag äntligen jullov! 
Det behövdes verkligen... Jag vet inte hur många gånger jag klappade mig själv på axeln efter att ha lämnat in den största uppsatsen jag hittills skrivit på magisterprogrammet igår. Phu. Men nu är det över, för ett tag i alla fall och jag kan tänka på lite roligare saker. Helgen som var, var en bra sådan. Mina föräldrar var, som sagt, på besök här i Luleå. I lördags träffade jag dem på stan, där vi kikade på julklappar och fikade tillsammans medan Pelle var på tentaskrivning. På kvällen var vi på Roasters och åt en jättegod middag tillsammans och pratade om julfirandet, jobb och min skola. Sedan hängde vi på deras hotellrum tills de skulle gå och sova, så då passade vi på att gå iväg och säga hej till några vänner som satt och ölade på Bishop´s.
Igår, söndag, sjöng jag i kören jag med i på adventsmässan och jag var verkligen en lyckans ost, när Pelle, mamma och pappa kom och lyssnade<3! Innan de skulle åka hem till Skellefteå, fikade vi på Unik tillsammans. En superfin helg var det, samtidigt som den också var lite stressad på grund av skola. 
 
 
Vid sjutiden vaknade jag av att jag var så där superdupermegatrött och visste inte var jag hade hamnat någonstans. Som tur var, låg jag hemma i min egen säng och ingen annanstans. Haha. Nu är P påväg till bilbesiktningen och jag tänkte passa på och dricka mitt morgonkaffe framför några avsnitt av julkalendern! Jag har inte uttalat mig tidigare om den, men jag tycker faktiskt jättemycket om årets! Hade jag varit sisådär nio år hade jag dyrkat den till fullo, eftersom jag alltid varit lite av en historianörd. 
 
Nu ska jag krypa upp i soffan med en varm filt och kaffekoppen, vi hörs!
0 kommentarer