Fredagslistan

 
Hej och glad fredag på er! 
Jag har haft den konstigaste dagen på länge, då jag knappt gått utanför dörren... Har bara suttit framför min dator och skrivit, skrivit och skrivit. Och jag kan härmed säga att det absolut inte är nyttigt någonstans! Jag önskar att jag åtminstone hade kunnat unna mig en promenad i det lilla dagsljus som når Luleå just nu. Men tyvärr fanns det inte tid till det. Så nu sitter jag här med fyrkantiga ögon, oduschad, ruffsigt hår från imorse och väntar in mamma och pappa som ska kika förbi på lite glögg. De ska spendera helgen i Luleå, vilket blir mysigt med fika på stan, shopping och ett restaurangbesök. Men innan jag ska ta mig en dusch, har jag fixat en lista så här på fredagskvällen som ni gärna får läsa: 

 

Matvanor: 
- Bästa maträtt?
Bouillabaisse och pasta carbonara, helt klart!
Bästa efterrätt? 
Chokladfondant med en kula glass *dregglar*!
Bästa dryck?
Mineralvatten med lime och citron
Hatdryck och maträtt?
- Drinkar som smakar för mycket sprit och pulvermos med varmkorv
- Bästa alkoholdryck?
Bubbel och rödvin.
Använder du smör på smörgåsen?
Självklart!
Smågodis eller färdiga påsar?
Smågodis! Älskar zoo och fruxo-godisarna, samt M&M´s med jordnötter i.
Bästa soppan?
Laxsoppa med saffran eller pumpasoppa med kokosmjölk (kunde inte välja bara en..)
Favoritglass?
Ben & Jerrys half baked, den är så god!!

 
 

Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad?
Svårt att säga. Tyvärr måste jag hålla hårt i slantarna, eftersom jag är student. Men cirka 500 kr som max?
Favoritplagg?
Mina svarta jeans från Dr.Denim och kjolar 
Favoritfärg på kläder?
Gillar marinblått och senapsgult väldigt mycket. Annars funkar ju svart till det mesta. 
Favoritfrisyr? 
Trivs i min nuvarande frisyr väldigt bra, en axellång bob!
- Bästa mönster?
Randigt!<3
Bästa accessoar?
Jag är tyvärr ingen accessoartjej, men har ett jättefint armband som jag brukar ha på mig vid festligare tillfällen. Plus norrbottenringen!
Underkläder?
Det är fint ifall underkläderna matchar, tycker jag. 
- Hatplagg?
Jag gillar inte trenchcoats så mycket... 

 

Arbete, utbildning:
Jobbar du eller pluggar du?
Just nu studerar jag. 
Vad vill du bli?
Hmm.. Just nu drömmer jag om att få doktorera på ett universitet i Sverige och kanske så småningom få bli professor i pedagogik : ) Men det känns aningens långt bort...
Trivs du med ditt jobb/din utbildning?
Ja, det gör jag. Även om det är mycket stress och slit så vet jag att det lönar sig med tiden!
Är lönen viktigast?
Nä, det huvudsakliga är att en trivs med sitt arbete och sina kollegor. Det verkar mycket roligare att få åka iväg till jobbet då. 

 
Lite allt möjligt:
Har du barn? 
Nä, men det är någonting jag vill ha i framtiden. 
- Älskar du någon?
Pelle, min och hans familj och så mina närmsta vänner. 
Betyder familjen mycket för dig?
Ja, det gör de!
- Vart åker du helst på semester?
Just nu står Berlin och Budapest högst på min rese-lista. Gillar storstäder med mycket historia och där man kan knata runt i timmar utan att bli less!
- Bästa klimatet?
Jag gillar att gå runt i kjol eller klänning på sommaren medan solen värmer mina bara ben, men innerst inne är jag nog en vintertjej (även om jag och mörkret inte är bästa kompisar!). 
Hemmafest eller krogen?
Hemmafest med något roligt tema eller maskerad!
0 kommentarer