Juldagen och Annandagen

Just nu sitter Peller och jag på Arlanda med varsin kaffe och väntar på bussen till Västerås. Där ska vi tillbringa ända fram till 2016, närmare bestämt den 3:e januari. Det ska bli riktigt skönt att få komma iväg lite, träffa P´s mamma, syster och syskonbarn, fira in det nya året och bara vara. Västerås är enligt mig en supermysig stad, så vi kommer få det riktigt fint. Men innan jag stänger ner datorn tänkte jag skriva några rader om hur jag tillbringade juldagen och annandagen med min familj. 
 
 
- På juldagsmorgonen vaknade vi tidigt, då vi skulle åka iväg på julotta som var ungefär två mil bort. Det hade visst regnat, så pappa körde sakta hela vägen dit.  
- På grund av den extrema halkan blev det lite ändrade planer, så vi fick vi vara kvar hos mammas mormor och morfar lite längre in på eftermiddagen. 
- När vi kom till Skellefteå hälsade vi på min moster med familj, det var kul!
- Efteråt åkte vi hem till mamma och pappa för att göra i ordning middagen, som blev ugnstekt lax med grönkålschips, potatis och vitinsås, alltså MUMS!
- När maten intagits och disken fixad, spelade vi spel och hade det mysigt med tända ljus. En perfekt juldag!
 
 
- På annandagen tog vi alla en välbehövlig sovmorgon, fast inte alltför lång. För den här dagen skulle vi åka in till stan! 
- Efter lunch mötte vi upp mormor och hennes man utanför bion. De blev överraskade med ett biobesök i julklapp till filmen "En underbar jävla jul" av mig, Pelle och mina brorsor som vi alla, inklusive mamma och pappa, skulle gå och kika på tillsammans. Filmen var superrolig och vi skrattade så vi vek oss, samtidigt som den var lite sorglig och knasig. Helt klart sevärd.
- Efteråt strosade vi lite på stan, men det var så himla mycket folk och var och varannan människa gick in i oss, så jag kände att jag inte riktigt pallade mer.
- Lite senare blev det middag hos mormor och hennes man, samt hockey på TV och så ännu mer sällskapspel! Riktigt roligt.
 
Igår, den 27:e, hade vi ingenting planerat. Så vi bestämde oss för att ta ännu en tripp in till stan tillsammans med mamma och pappa. Och tur var väl det, för det var inte alls lika mycket folk som dagen innan! Vi passade på att fika och handla för presentkorten som vi fått. Senare på kvällen var det dags för P och jag att åka tillbaka till Luleå igen för att packa om resväskorna. Nu kommer bussen och plockar upp oss strax, så det är dags att stänga ner datorn. Vi hörs!
0 kommentarer