Myslunchen i andra advent

Idag är det andra advent, dagen då vi får tända andra ljuset om vi vill. Som ni kan se på bilderna glömde jag av att göra det och tände bara det första, men det var fint ändå. 
 
 
Vi gjorde en riktigt mysig lunch med amerikanska pannkakor och karamelliserade äppelbitar, som är gjort på smör, agavesirap, kanel och äpplen (såklart!). Vi hade svenska och de blev riktigt goda! Det här är vår favoritfrukost/brunch/lunch, ja ni vet. En kan äta det när en vill, enligt mig!
 
 
Just nu håller jag på och förbereder mig inför aktiva skoldagarna, som är imorgon och på tisdag. Jag vet inte om jag längtar särskilt mycket. Jag har liksom inget gemensamt med mina studiekompisar, annat än när vi pluggar ihop. Men vissa av dem är riktigt snälla och det är kul med sällskap på rasten/lunchen ibland. Annars klarar jag mig mest på egen hand och insåg alldeles nyss att det bara är en termin kvar av magisterprogrammet (hurra!!)!
 
Nu ska Pelle och jag ta en promenad i ett halkigt Luleå och be till gudarna att snön kommer tillbaks inom kort. Vad hittar ni på idag?  
1 kommentar
Ida

Vilken härlig lunch, så lyxigt med amerikanska pannkakor! :)

Svar: Ja, det är verkligen lyx! Och gott! :)
Mariélle