13 november

Jag finner inga ord
Det är så svårt att veta vad man egentligen vill säga, vad man egentligen skulle vilja skriva just idag. För tankarna snurrar, men orden är få. Chockerande! Det är svårt att få en förståelse över hur vissa människor kan begå sådana handlingar, istället för att bygga upp någonting och värna om vår värld och våra medmänniskor. 

Det är just precis det här som gör att människor flyr sina hem för att få komma till en tryggare plats. Men istället  backar vi, säger stopp och bygger murar höga som berg. Sätter gränser. För mig känns det allt annat än bra.

Jag tror på fred, medmänsklighet och kärlek. Ett vinnande koncept mot ondskan. Det måste det göra, annars vet jag inte hur vi ska ta oss till? 

Jag ber för Paris, för de som förlorat sina nära. För de som måste fly och lämnat allt. Jag ber för en bättre värld, som just nu är så långt borta.

0 kommentarer