Björnbärsmarmelad, snö och tända ljus

Hej och glad fredag! 
Det har varit en fullspäckad dag, så i skrivande stund ligger jag i soffan med tjocksockar, myskläder och en filt. Snart börjar "På spåret"igen, vilket är Pelles och mitt favoritprogram! Så vi har laddat upp med popcorn och våra geografikunskaper till fullo (ppffftt..). Men innan det börjar tänker jag visa några bilder ur mobilen på siståne.  
 


Vi backar till torsdagen, alltså igår, då jag hade varit och tränat dubbelpass på gymmet. Det visade sig att jag hade lite energi kvar i kroppen då jag kom hem, så jag bestämde mig för att koka björnbärsmarmelad. Som vanligt gick den hem, i alla fall hos Pelle. 
 
 
Nu är vi på fredagen, alltså idag. Mitt alarm ringde 06.00, så jag kastade mig upp och började genast att äta frukost för att ladda upp en hel dag på skolans bibblo. Bilden är från då jag bestämde mig för att åka hem på eftermiddagen. Då hade det lagts ett vitt snötäcke över Luleå. Jag kände bara att det var någonting som jag var tvungen att föreviga. 
 
När jag kom hem blev det dags att förbereda middagen - skinkstek med potatis, gräddsås, morötter och bönor. Steken fick stå och gotta sig nästan en och en halvtimme i ugnen. Det blev supergod!
 

Nu har vi tänt ljus och gjort det lite mysigt här hemma! Skönt att helgen äntligen är här efter en hård vecka med en massa plugg och måsten. Det är nu som jag får andas ut igen. 
 
Puss och kram!
0 kommentarer