En grå måndag

Hej, hej, hej från lilla mig!
Jag möttes av en supertrevlig syn när jag loggade in här på bloggis, då det visar sig att jag har rätt så många nya läsare. Vad roligt! Jag är så himla nyfiken, så om ni känner för det kan ni alltid slänga in en kommentar och berätta vem ni är eller skriva något annat fint. Ifall ni tycker att jag är en intressant person, som ni skulle vilja följa, kan ni alltid trycka på plusset i högra hörnet på bloggis. 
Nog om det! Idag är det måndag, vilket innebär att ännu en helg passerat och jag blir tröttare och tröttare för varje dag... November är inte min favoritmånad, direkt. Snarare tvärtom. Men jag har en massa skoj att se fram emot, så jag hoppas att det kan pigga upp en lite.

En bild från julafton 2014, i -20, massor med snö och sådär fint och naturligt blond med en röd utväxt
 
Jag tänkte rivstarta den här gråa, trista och jobbiga måndagen med en lista om mig själv och om sådant som ni kanske inte vet? Ni som är nya läsare får chansen att lära känna mig lite bättre.    
 
Hur gammal är du?
Jag fyllde 25 i september

Hur gammal känner du dig?
Då och då kan jag ibland känna mig som 17 år igen. Så där osäker på precis allting och speciellt på mig själv, oftast när jag inte mår så bra. Men mestadels känner jag mig mellan 22-25 kanske? Vuxen, fast ändå inte. Och jag är dessutom rätt så tillfreds med det.  

Var bor du?
I Luleå, närmare bestämt på Oscarsvarv intill vattnet, med endast 5 minuter gångavstånd till centrum. Här bor jag tillsammans med Per-Erik i en vindsvåning som finns i ett gammalt, K-märkt, hus från början av 1900-talet. Med stora (svårputsade) fönster, gulligt skafferi, världens minsta toalett, pastellgrönt 60-talskök och snedtak.  

Vad har du gjort i dag?
Måndagen har i princip bara börjat, men har i alla fall lyssnat på morgonpasset någon timme, ätit frukost och pluggat. 

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Jag föredrar helst sommaren, då våren är så seg här uppe. Varma dagar, barbent i klänning, äta glass med jordgubbar och så mår min hy och håret (ja, egentligen hela jag!) bäst av sommarvärmen. Men jag gillar hösten också, då man får börja ha strumpbyxor igen och skutta omkring i fina kappor bland höstlöv. Annars är vintern otroligt fin här uppe, men jag tål inte mörkret så värst bra.    

Är du beroende av någonting?
Kaffe, läppbalsam och sömn. Sömn borde alla vara beroende av, tycker jag. 

Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
› Under halva mellanstadiet och hela högstadiet mådde jag väldigt dåligt och försökte övertala mina föräldrar om att få byta skola, när jag i sista sekund ångrade mig hela tiden. Så liten och hjälplös, även om många försökte och verkligen ville förstå min situation i livet.  
› När jag bestämde mig för att flytta hemmifrån slog jag på stort och flyttade hela 98,2 mil från mamma och pappa. Det var jobbigt, roligt och alldeles knasigt. 
› Jag har stora problem med snarkning/andning på natten och har haft det sedan jag var jätteliten. Så egentligen beror det inte på någonting särskilt, det bara är så. Numera sover jag med en bettskena, som jag fått av min tandläkare. Det hjälper en väldigt mycket. Tips!

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Berlin. En weekend med P, bara han och jag. Faktum är att vi håller på och planerar lite om att åka dit efter min examen, men jag hoppas inte på attlför mycket då jobb ibland kan ställa till det. 

Vad är du på för humör just nu?
Jag har, trots seminarium på onsdag, ett inre lugn. Bekymmersfritt, samtidigt som tankarna snurrar. 

Vilket är ditt favoritgodis?
Lakrits i alla dess former! Gärna salta fiskar och djungelvrål på lörsvikt och finsk lakrits på påse när man åker till Haparanda.  

Vilken är din favoritaffär?
Jag älskar Monki, då det mesta av mina kläder kommer därifrån. Annars gillar jag Zara och Weekday väldigt mycket, om jag råkar befinna mig i Stockholm. Lagerhaus har fin inredning till hemmet också!

Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgon, helt klart! Jag kommer bäst igång tidigt på morgonen och avskyr att sova länge, även om jag ibland skulle behöva det. 

Har du blivit sydd någon gång?
Nä, aldrig. Men jag hade egentligen behövt en gång i åttan, då jag halkade på gympahallens utetrapp och slog upp en brännsår på knät efter en innebandymatch. Jag svimmade och skolsyster sa att det behövde sys, men jag bönade om bad om att de kunde låta bli. Så jag fick ett fult ärr och kunde inte vara med på gympan på tre-fyra veckor. 

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Pelle, så sent som igår. Jag hade en riktigt usel dag, då jag kände mig som mest värdelös, otillräcklig och allmänt underlägsen i allting. Han tröstade mig och sa precis sånt där jag behövde höra för att börja må bra igen. Han är så fin<3

Är du blyg?
Ja, men det brukar gå över om jag känner mig trygg i sällskapet. 

Vad heter du i andranamn?
Sara Adina Mariélle

Vill du gifta dig?
Absolut! Kan inte låta bli och tänka tanken, speciellt när ens äldsta och bästa vän ska gifta sig till sommaren (är så glad att vi ska få gå på deras bröllop!<3), så det är klart att en själv tänker i de banorna ibland. Allt jag kan säga är att P och jag drömmer om ett vinterbröllop, aaaaah.   

Har du något smeknamn?
Alldeles för många.. Mirre, Mirre-firre, Marre, Marran-Brallan, Mallen, Maribelle, Babielle, Fia-Lotta, ja, ni förstår. 

Lista från Hej Regina!
☁☁☁

0 kommentarer