Morgonstund

 
Som bilden visar, sitter jag och äter min frukost, läser bloggar och lyssnar på radio efter en promenad i det dystra vädret. I måndags snöade det och dessutom så fastnade det på marken, tills dagen efter. Förhoppningsvis kommer den tillbaka och stannar till och med mars månad, minst.
Den här veckan har gått i rasande fart och jag har inte gjort annat än att plugga, men samtidigt försökt göra saker som hållt november-deppen så borta som möjligt. 
 
✔ Vi har planerat inför julen. Eftersom P och jag ska fira jul både i Skellefteå och Västerås, är det bra och planera lite innan. Som det här med julklappar. Nu är i alla fall planeringen klar, så nu ska vi bara finna tid till inköpen. 
 
✔ Har lyssnat på peppande podcasts, som Flora och Fridas till exempel! De tar upp så himla viktiga och bra saker som man samtidigt känner igen sig i, så passa på att ta er tid och lyssna! 

✔ Baka. Jag planerar just nu med att göra vaniljdrömmar och scones fram över, pepp!
 
✔ Läst en bra bok. Eftersom nästan all min lästid går till en massa studentlitteratur, försöker jag ändå ta mig tiden och läsa en skönlitterär bok. Det ger en så himla mycket mer, än bara vetenskap, teorier och allmän pedagogik.

✔ Bjuda över vänner på middag! Tanken var att vi skulle göra det, men istället blir vi bjudna nu på lördag hos en fin vän. Det ska bli jättekul!

✔ Lyssnat på massor av bra musik. HÄR kan ni få höra min senaste spellista, som innehåller mängder av musik som jag diggar starkt just nu. Mitt absoluta favorit ur listan är den HÄR. Har dock inte gett spellistan något namn ännu, men ni kanske har något tips på vad den skulle kunna heta?  

✔ Tränat! Visst, det låter klyschigt, men faktum är att i alla fall jag mår bra av det. Nu är jag inte den som älskar att vara på gymmet flera timmar i streck, men jag tycker väldigt mycket om att gå på gruppass, då jag tycker det gynnar en otroligt mycket. I förrgår var jag på bodybalance och ikväll blir det spinning. 
 
Kanske det här skulle kunna vara tips till er, till att muntra upp det ständigt trista novemberhumöret?
Puss!<3
0 kommentarer