Söndagsfrukost

 
Söndagsfrukostar må vara de bästa frukostarna, eller? Det tycker i alla fall jag. Imorse togs det sovmorgon (välbehövligt!), men nackdelen var att magen kurrade alldeles för mycket. Så jag bestämde mig för att grädda de sista croissanterna vi hade i frysen.
 
 
Och där satt vi på varsin sida av köksbordet och åt dessa tillsammans med björbärsmarmeladen, kokta ägg, nybryggt kaffe och chiapudding med bär i ljudet av P3´s radiokanal. Utanför visade sig trafiken vara minimal, samtidigt som kalla vindar blåste genom björkens grenar. Det syntes tydligt att det är söndag. Inte en kotte syntes till i närheten av huset vi bor i.
 
Idag är det konsertdag för kören jag är med i plus en till i domkyrkoförsamlingen. Den börjar klockan 16.00, så jag hoppas att många vill komma och titta. Temat på konserten är "Sprid din flammande låga", vilket innebär att Gud sprider ljuset över oss för att skydda, förbarma över oss, Men det kan också tolkas som att vi människor världen över sprider ljus för sådant som hänt den senaste tiden. För att visa att vi är starka. Att sprida kärlek och värme <3  
0 kommentarer