En massa nytt från Lush

För bara någon vecka sedan var jag på ett Lush-event här i stan.
Vi som var inbjudna fick ta del av en massa gamla och nykommande nyheter, vilket var superkul. Jag är rätt ny kund inom Lush, men har börjat gilla koncpetet mer och mer. Speciellt att allting är ekologiskt handgjorda, veganska produkter, att de inte använder sig av djurtester och att det också är bra arbetsförållanden inom företaget. Alla mina ansiktsprodukter kommer därifrån, samt produkter för håret och kroppen. Tycker det är ett stort plus att det finns en Lushbutik här i Luleå!
 
 
 
På eventet passade jag på att köpa lite nya produkter till mitt relativt nyfärgade hår, som de två schampokakorna på bilden. Den bruna heter "Copperhead", som bevarar mörkt färgat hår. Den rosa heter "New" och hjälper till mot känslig och kliande hårbotten, plus att den doftar glögg och kanel! Vi fick också med oss en goodiebag hem med en massa fint i. Som bland annat den stora "Comfort"-bubbelbiten på bilden. Tyvärr har jag inget badkar, men Jessica har ett! Så jag tänkte att hon skulle få den av mig <3.  
 
 
Den här nyheten till tvål var också med i goodiebagen! Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette, men den doftar gott av polkagris! Lyxigt, va?
 
 
Sedan fick jag med "I love juicy"-schampot i goodiebagen. En liten flaska, vilket är perfekt att ta med på resan. Det är ett schampoo som hjälper att enkelt ta bort gamla rester från hårprodukter och som dessutom stärker hårbotten att komma på banan igen. Luktar fruktigt och fräscht. Sedan köpte jag en av deras nya dushkrämer "Yuzu and cocoa", som man blir så himla glad av på grund av den gula färgen. Det är svårt att sätta fingret på vad den doftar, då det alltid träder fram en ny doft varje gång jag använder den. Skulle säga att det är en blandning av romerska bågar och pina colada! "American cream" är mitt favoritbalsam och har varit det från allra första början. Doftar vit choklad och jordgubbar och med hjälp av salvian så håller doften i flera, flera dagar! Underbart. 
 
 
Dessa två lyx-produkter låg också i goodiebagen (bortskämd!), vilket är nyheter i deras sortiment. Produkten från vänster är en ansiktsscrub och innehåller kaffe och agavesirap, vilket gör att den doftar både beskt och sött på samma gång. Gillar den redan och kan dessutom använda den flera gånger i veckan. Produkten från höger är en handscrub som innehåller havssalt och cocos som håller händerna i bästa skick. Mina händer går nästintill sönder när hösten drar igång, och lika så nagelbanden. Tror den här kan hjlälpa mig att förhindra det en del.  
 
Jättekul med nya produkter och nu tror jag att jag dessutom klarar mig ett mycket bra tag framöver. Vad tycker ni om Lush? 
1 kommentar
Zaisha <3

va kul med massa nya saker att testa :) jag har bara använt deras läppscrub men kommer nug köpa fler saker från de :)

Svar: Läppskrubbarna är helt fantastiska, speciellt den som luktar bubbelgum! :) Det får du absolut göra! Det är klart att vissa av grejerna är lite smådyra, men samtidigt så bra och rättvisa produkter.
Mariélle T-J