Kanel - eller kardemummabullar?

Idag är en sådan där klyschig söndag, nämligen kanelbullens dag.
Själv tycker jag att man ska få baka och käka kanelbullar i princip när som helst på dygnet, samtidigt som det är lite smått gulligt att kanelbullen får ha en alldeles egen dag i almanackan. Så därför bestämde jag mig för att köpa med mig några hem från pormenaden idag. 
 
 
Jag gick till Brödbutiken, som ligger precis intill Kungsgatan. Tyvärr gick mina hyperventilerade förväntningar i krasch (inte riktigt, men nästan!), då kanelbullarna var slut </3! 
De hade visst sålt som smör just den här dagen (logiskt...), så det fick bli två kardemummabullar istället. Men det är ju inte direkt fy skam, det heller.
 
 
De var otroligt goda!  Hemligheten bakom Brödbutikens alla bullar och brödsorter är att de inte är bakade med jäst, som det vanligtvis brukar vara, utan istället med surdeg! Det ger, i det här fallet bullarna, en mer syrlig eftersmak som passar ypperligt då de är fyllda med en massa gott i. 

Dessa njöts tillsammans med en kopp kaffe med mjölk *sluuuurp*.
Har ni ätit några bullar idag?
0 kommentarer