Konst på huden

Jag är mitt i en sån där skitjobbig bubbla just nu...
Sitter med världens jobbigaste (inget skämt!) uppsats jag någonsin blivit tvingad till att skriva! Jag har nog aldrig varit så gråtfärdig i hela mitt liv. Aldrig! Till och med examensarbetet var hundra gånger roligare och skriva, trots att det var stunder då det var psykiskt påfrestande. Just nu känner jag hur jag vill lägga mig ner och gråta som ett litet barn och samtidigt bara radera allting jag hittills skrivit och aldrig mer börja om. Men det tänker jag inte göra. Det måste bli färdig! Har aldrig varit med om det här tidigare och jag hoppas innerligt att jag slipper vara det fler gånger, för det är inte roligt.  
 
 
 
För att få tänka på någonting annat för en liten stund, och samtidigt hämta andan, passar jag på och kika lite på fina tatueringar på Pinterest. Jag har, just för tillfället, inga tatueringar men tycker det är grymt fint med sådana små och betydelsefulla tecken på andras hud. &-tecknet skulle passa alldeles lagom, speciellt när det är ifyllt som på bilden. 
 
 
Det här är min abosluta favvis! Så himla liten och fin och på ett perfekt ställa att kunna dölja, om en vill. 
 
 
Texter är ju också himla fint, speciellt om det står någonting riktigt personligt. Om jag har planer på att skaffa en tatuering? Nja. I ärlighetens namn så tror jag inte det. För det första är jag extremt rätt för nålar och för det andra så är jag en sån där person som helt plötsligt blir less på saker rätt så fort. Jag menar, om jag tröttnar på en tatuering så är det ju inte alls bra! Därför tror jag det är viktigt och tänka igenom noga innan man gör någonting förhastat. Men jag tycker det är otroligt fint på andra. Blir lika fascinerad varje gång någon har varit i en tatueringsstudio, för det är ju verkligen konst på riktigt : ) 
Nu måste jag fortsätta skriva, för så ser min lördag ut...
0 kommentarer