Powerwalk och framtiden?

Godmorgon. 
Jag trotsade mitt hängiga mående, då jag likaså inte kunde sova, och drog ut på en powerwalk i morgondimman. Kanske inte det bästa och göra när en är sjuk, men det var så otroligt skönt att få andas in den friska luften och samtidigt få komma på andra tankar. Jag har precis gjort klart min fruskostmoothie, gjord på yoghurt, kiwi och honung, samtidigt som jag har varit livrädd att jag väckt Pelle när jag grejat på med mixern. Som tur var så blev det inte så i det fallet...
'
 
De senaste dagarna har tankarna mestadels kretsat kring framtiden och hur jag väljer att vilja se på den. Jag tycker det är rätt kul att klura och fundera över framtiden och bygga upp olika önskemål som jag väljer att sträva efter. Under tiden som jag promenerade imorse kom tankarna tillbaka till detta ovissa, ibland frustrerande, men också roliga framtidsutsikter. Det blir lite som att ena dagen vill jag det andra och någonting helt annat nästa dag. Samtidigt är det rätt okej ändå, eftersom jag på ett sätt inte vill veta vad som kommer att hända. I juni kommande år tar jag magisterexamen i utbildningsvetenskap (det är ju för sjutton snart bara ett halvår kvar!!!!). Det känns otroligt stort, vilket också gör att nya dörrar öppnas och möjligheterna blir till många.
 
Mina önskemål efter examen: 
- Bo kvar i Luleå och söka jobb som doktorand i pedagogik på LTU
- Flytta till en större stad, till exempel Stockholm, som erbjuder fler möjligheter till jobb
- Åka på språkresa eller göra något välgörenhetsjobb i drabbade länder         
 
Jag gissar på att detta kan komma att ändras, om jag känner mig själv rätt. Det ska hur som helst bli spännande och se vart detta kan komma att leda! : )
0 kommentarer