Tio saker ni (kanske) inte visste om mig?

 
1. Min dyslexi. För det mesta kan jag kontrollera den då det gäller studierna, men den ställer till med många andra problem i vardagen. Som till exempel vad som är höger och vänster, vilket är superskämmigt ibland! Sedan har jag jätteproblem att lära mig låttexter utantill, vilket visserligen inte är ett så stort problem... 
 
2. Jag är en extrem känslomänniska, vilket jag inte alltid visar, men jag gråter mycket. Oftast när jag är ensam. Jag har lätt för att kunna ta in exakt alla intryck omkring mig, samtidigt som jag bryr mig om alla jag tycker om. Det bidrar till mycket känslor, tror jag. 
 
3. Skriver dagbok för att hålla koll på mitt välmående, samt för att spara ner "moments" som jag senare kan titta tillbaka på och le åt. 
 
4. Min skolgång var relativt tufft med allt vad det innebar, speciellt under högstadiet. Men det som verkligen fick mig och glänsa var bild - musik och idrottslektionerna. 
 
5. Första gången jag var full på riktigt var när jag var 19 år på en festival. Tyckte att jag var så himla vuxen och cool, höhö. Då höll jag dessutom på att bli ihjälslagen av en kille, för att jag råkade gå in i honom en gång *oops*.
 
6. Jag blir extremt deppig i slutet av hösten och under hela vinterhalvåret. Som ni säkert vet blir det snabbt mörkt här uppe. Det är mörkt när man åker till skolan och det är mörkt när man åker hem igen. Suck. 
 
7. Som det ser ut nu så trivs jag otroligt bra här i Luleå, men drömmen finns alltid där om att vilja bo och jobba antingen utomlands eller i någon större stad, som Stockholm eller Göteborg.
 
8. Är inget big-fan av facebook, men det var faktiskt det som gjorde att jag och Pelle träffades <3!
 
9. Tycker det är himla kul och klä upp mig, sminka mig osv. Men när det kommer till att bara gå omkring hemma, så kan jag vara en riktig mysis och bara ha på mig mjukisbyxor typ. 
 
10. Jag har inget körkort, men håller på och lägger upp en plan för att försöka fixa det snart. 
1 kommentar
jore

vad kul att få reda på lite mer om dig! älskar din bloggdesign förresten, så spaceig och fin!!

Svar: Åh, tack snälla gulliga du! :)Kram <3
Mariélle T-J