Mysig pannkakslunch

 
Det allra bästa med att vi båda är tillfälligt hemma om dagarna är att vi får äta lunch tillsammans. Det som är bra med att min nuvarande kurs är på distans är att jag slipper släpa med mig matlådor till skolan, och får istället laga lunch hemma i lugn och ro. Som idag, då vi gjorde amerikanska pannkakor! Dessa är en favorit, som vi ibland äter till frukost på helgerna. Jag tänkte dela med mig av detta mumsiga recept: 
 
Du behöver (till ca 10 st):
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 msk socker (Jag brukar ta agavesirap och vaniljpulver istället)
1 ägg
2,5 dl mjölk
2 msk smör

 
Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser i en skål. Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan bunke. Slå ihop allt och blanda till en jämn smet, men rör inte för mycket. Stek cirka 10 cm stora pannkakor med smör i en stekpanna på medelvärme. Vänd när du ser att ytan börjar täckas av små luftbubblor. Servera med sådant du tycker om - som sylt, bär, frukt, glass, sirap, kokos eller choklad.

Smaklig måltid!
2 kommentarer
Josefin Nilsson

Åh vad gott det ser ut! :)

ɑ n n i k ɑ

Super mumsigt :D