Vilket fynd!

I torsdags, efter mitt tandläkarbesök, satt jag på universitetsbiblioteket och pluggade hela förmiddagen 
Jag var så trött att jag knappt visste vad jag läste om. Så jag bestämde mig för att tillslut åka hem. Tydligen var jag så himla trött att jag klev på fel buss, som jag dessutom somnade på och därför missade att hoppa av på Smedjegatan. Jag hann just så pass kliva av någon hållplats efter Willys i Södra hamn, så jag tänkte att det skulle bli skönt med en promenad längst vattnet. Men då gick jag förbi Röda korset och ville så gärna gå in och titta lite.Vanligtvis brukar jag gå direkt till porslinsavdelningen, men den här gången ville jag kolla på kläder istället.    
 
 
Jag gick runt en stund och kollade, men då fick jag se ett jättefint mönster skymta bland en massa andra plagg. Det var en klänning i ett fint tyg med skuren midja och lite svängig kjol. Jag bestämde mig för att prova den och det visade sig att den sett otroligt bra på mig. 

 
 
Påväg mot kassan insåg jag att jag gick omkring och höll i en Marimekkoklänning, då jag skymtade lappen intill dragkedjan! En klänning från Marimekko för ynka 75 kronor! Det kallar jag ett riktigt kap. Jag är så nöjd med klänningen, då det inte är en enda tråd som hänger löst eller att någon sömm gått upp. Det känns som att den tidigare ägaren knappt har använt den. Vilken tur jag har! 

Vad tycker ni om min nya klänning?
1 kommentar
hmle. None

Hurra vilket mästerskap!