I frisyrträsket, igen?

En sak en borde lära sig när en klipper sig korthårig, är att det växer så där hejdundrande snabbt
Fast det är inte riktigt det som bekymrar mig den här gången. Nu handlar det om hårfärg. Sist jag färgade håret hos frisören var i höstas och strax innan jul var jag ordenligt stressad på grund av skolan. Det har lett till att jag har fått sår och eksem i hårbotten som stundvis kliar en del, speciellt när håret är smutsigt och en har haft lite produkter i det. Därför bestämde jag, när jag beslutade mig för att klippa av mig håret, att låta färgen vara ett tag och försöka "återuppbygga" hårbotten med hjälp av ett bra schampoo för kliande hårbotten. Det har gått ganska så bra och den känns betydligt bättre nu än vad den gjorde tidigare.


  
 
Nu har jag kommit till en punkt där jag känner att frisyen är otroligt fin, men att färgen känns mycket "sval". Jag vet inte om jag kan förklara det på något annat sätt, än att jag skulle vilja fräscha upp det en aning. Kanske lite ljusare? Kallare? Den frilla som jag har just nu liknar otroligt mycket den vänstra bilden.
 
 
Älskar den här tjejens pixiefrilla, plus dess färg! Den känns varm och naturlig på något vis, aaah! Slingor kanske, i två nyanser?

 
Den här färgen tycker jag väldigt mycket om! Känns varken för varm eller för kall och så en mörkare botten gör att det ser mer naturligt ut. Gillart.

 
Eller också väljer jag en färg som exempelvis pastellrosa? Fast eftersom jag känner mig själv väldigt väl så skulle jag tröttna efter två veckor. Så nej. Jag vill ha något naturligt, så långt vet jag.
 
Det är så svårt det här med hårfärger, men imorgon vid lunch är tiden jag ska tillbringa ett tag i frisörstolen. Frisören jag tidigare (alltid) gått till är numera mammaledig och vet dessutom inte om hon kommer komma tillbaka till sitt arbete efteråt. Trist, tycker jag. Därför beslöt jag mig för att kolla runt lite kring de flesta salonger inne i stan och se vad de hade att erbjuda. Jag tror mig ha hittat mitt framtida stammisställe! Förhoppningsvis har jag en fin magkänsla imorgon efter besöket : )
 
Bildkällor: Min pinterest
1 kommentar
ELIN WAHLBERG

sv. tyvärr är det inte en klänning, utan ett linne. Det är från gina :)