En fin helg fullproppad med kärlek

Bitar av helgen har börjat falla på plats och snart påbörjas en ny vecka med nya utmaningar. Typ så. Men vilken fin helg jag har haft! Precis vad jag behövde. Efter att jag slutat jobbet och sagt hej då, förmodligen för en lång tid, i fredags knatade jag hemåt där det vankades tacos, öl och en fin Pelle. Vi hade bestämt att göra ett besök på Musikens makt senare under kvällen. Mest för att se Amanda Bergman spela, och åh vad bra hon var! Vi avslutade kvällen med mera öl i staden och gick hand i hand hem i den ljumma och fuktiga natten.

Efter att vi lämnat hamnen åkte vi hemåt, men innan vi kom hem hann vi köpa med oss en flaska rött som vi behövde till middagens rödvinssås. Och så vaknade vi upp, sida vid sida, till en molnig men varm lördag. Dagen spenderades på Luleås hamndag, vilket innebar att de öppnat hamnen (som vanligtvis är stängd) för allmänheten. Vi gick in i bland annat en isbrytare, vilket var mycket spännande, men samtidigt läskigt för en som är höjdrädd och skraj för trånga utrymmen.

 
Sedan hade vi inte större planer än så, annat än att mysa ner oss i soffan framför någonting spännande. Vi valde att se de två första avsnitten av Follow the money - en otroligt bra serie hittills i alla fall.
Idag, söndag, har vi promenerat runt i sinne till att försöka hitta en ljus kappa till mig (tyvärr utan något resultat...) plus några andra mindre små ärenden.
 
Kvällen tänkte jag avsluta med en behövlig aniktsmask och en stor kopp te framför det tredje avsnittet av Follow the money (se den!) bredvid kärleken min. Imorgon kommer jag att rivstarta veckan genom att dyka ner i min magisterstudie igen. Samtidigt ska jag slå en signal till kommunen och be om att få komma dit på en rekryteringsträff inför att få börja agera springvikarie i höst.
Wish me luck.
1 kommentar
Jenny A

Lycka till. Det är bristvara på vikarier. Du kommer ha jobb 😊