Dags att klippa

För några dagar sedan insåg jag hur tjockt och långt mitt hår blivit sist jag klippte det (i september!). Mitt hår har en tendens att växa snabbt på sin längd, men också bredden. Som ni förstår så har jag riktigt tjockt och fylligt hår, vilket är bra men det behöver sin tid hos frisören. I september klippte jag en kortare 60-talsbob med bred pannlugg. Den har fått klippas lite då och då och senast var dagen före julafton. Det var då som min frisör sa att jag har ett av de friskare håren hon någonsin stött på. "VA?!", tänkte jag. Visserligen är jag snäll mot det och låter det självtorka (ibland), försöker använda bra och rättvisa produkter, borstar det sällan och ja, ni vet ju säkert själva. Men efter att jag klippte det senast har suget om en riktigt kort frisyr funnits i mina tankar. Jag har haft kort hår nu en väldigt lång tid, men det kortaste är strax ovanför axlarna, och för mig är det egentligen inte kort. Snarare, mellanlångt?
 
 
 
 
 
 
Men, nu har jag bestämt mig. Jag vill verkligen har en kortare frisyr! Jag vill framhäva mitt ansikte, som alltid lyckas gömma sig mellan mina hårlängder. Jag vill visa att det är snyggt att ha kort hår, för det är det. Det är klart att jag haft en tanke om det ens kommer att passa mig, min stil och fram för allt mina glasögon som jag bär varje dag. Men med dessa inspirationsbilder från min Pinterest känner jag mig trygg. Jag tror det kommer att bli riktigt fint! Vad tycker ni?
 
Eller, ja. Nu finns det ingen återvändo. Idag klockan 10.00 sitter jag, förhoppnings mer redo än någonsin, i frisörstolen.
1 kommentar
Johan

Snygga frisyrer.

Svar: Eller hur! :)
Mariélle