Hjärtedagen

Den här söndagen vaknade jag av att det lät som att mamma och pappa dukade fram frukost i köket, i toner av svensktoppen på radion. Så jag klädde på mig snabbt, sprang ner för trappan och låtsades att jag var tio år igen. 
De hade dukat fram massor av gott, så jag passade på att fylla min yohgurtskål med allt smarrigt jag kunde hitta så som granatäpplekärnor, kokosflingor, mango, jordgubbar och honung. Efter frukosten hjälpte jag pappa med snöskottningen, så vi kunde njuta av varsin kaffekopp fram för skidtävlingarna på tv:n efteråt. 
 
Mammas fina tulplanbukett!
 
Alldeles nyss slängde mamma och jag ihop en semmelkladdkaka, som vi tänkt mumsa på när Pelle och Hasse kommer från Umeå. De lär nog vara riktigt fika - och kaffesugna efter att ha kört cirka 16 mil! Sedan är planen på att vi tre ska åka vidare till Luleå igen. Vad skönt det har varit att fått tillbringa några dagar hos päronen och bli så där ompysslad. Jag hoppas det inte dröjer särskilt länge tills nästa besök. 
 
Och glad hjärtedag på er förresten♥! Hoppas ni tillbringar den tillsammans med någon ni tycker om. Själv ska Pelle och jag beställa hämtmat, tända ljus, se film och vara så där gosiga och pussiga som vi brukar vara ♥ ♥ ♥. 
 
0 kommentarer