Modeinspiration inför våren

I samband med att jag blev sjuk, kände jag för att ligga i sängen med en massa kuddar och filtar samtidigt som jag klickade runt på Pinterest för att försöka må lite bättre. Där kan en verkligen drömma bort och hitta en massa inspiration - allt ifrån fotografier, till inredning, mat och mode. En härlig kombination, helt enkelt! Våren stundas som ni säkert vet, men eftersom jag bor väldigt långt norrut i vårt avlånga land vill våren oftast komma rätt så sent. I butikerna kan en redan klämma och känna på en massa vårplagg, men de får nog vänta ett tag till. Tills dess tänker jag samla på mig lite sådant som inspirerar mig i klädväg på min Pintererst-board. Här ser ni vad jag hittills har hittat!
 
   
 
Egentligen vet jag inte vad det riktigt tagit åt mig, men sedan i höstas har jag gått in i "tråkiga" färgkombinationer när det kommer till kläder. Jag har nu, med säkerhet, kommit fram till att det inte beror på mitt trista deppiga vinterhumör eftersom det fortfarande pågår för tillfället. Nu hoppas jag att inspirationen för färg och mönster kommer tillbaka med tiden, så fram tills dess får jag kombinera de trista färgerna med förhoppningsvis någon färgklick här och var. 
 
  
 
 
Som ni kan se gillar jag färgkombinationerna svart, vitt och grått. Det skulle passa fint tillsammans med något färgsprakande plagg som går i gult, gammelrosa eller någon grön nyans. 70-talsinfluenserna fortsätter att leverera, men likaså 80-talet. Därför kommer min kärlek till stuprörsjeans fortfarande finnas (för alltid?!) kvar, men i vår tänker jag fortsätta använda mina mörkblåa, vida byxor från Monki och kanske våga mig på i ett par liknande i denim också? Istället för att gömma sig i de stora stickade koftorna tänker jag istället tunna polotröjor och skjortor i lite grövre, men också i tunnare, tyg. För att liva upp det hela finns accessoarer som den stilrena hatten, ryggsäckar (!!!), stora halsdukar och små scarves, unika smycken och konstanterade skärp.  
 
På min önskelista har jag skrivit upp: 
- en svart eller khakigrön bomberjacka, som dessutom är lite oversized i modellen
- svarta, eller vinröda (som på bilden ovan!) loafers i läder
- en massa basplagg som exempelvis en ljus tunn polotröja, vit eller ljusgrå skjorta, vita t-shirts, en mönstrad a-linjekjol
- ett par klassiska levi´s 501-jeans
- en ny ryggsäck 
 
Hur vill ni klä er till våren?
0 kommentarer