DIY anslagstavla

Jag har länge haft tankar om att införskaffa en anslagstavla ovanför skrivbordet, just för att jag är en expert på att strö viktiga papper och lappar omkring mig här hemma : ) Utan vare sig inspiration eller idéer på hur jag egentligen skulle vilja ha det, har det därför inte blivit av. Jag har kikat i princip alla inredningsbutiker i Luleå och på vissa hemsidor om det skulle finnas någonting lockande, men tyvärr har det mestadels bara funnits magnet - eller krittavlor.
 
 
Någonting i den här stilen hade varit att föredra. Dels för att den inte tar så jättestor plats, dels för att det ser väldigt "eget" och fint ut. Det skulle vara kul att få hänga upp grejer med små klädnypor, till exempel.  
 
 
Jag hade inte tackat nej till den här fina! Svart och vitt är aboslut att föredra mot min vita vägg, plus att skrivbordet också är vitt. 
 
 
Jag hoppas verkligen att jag snart sitter och pluggar, ritar eller bara slösurfar vid skrivbordet med en sån här fin anslagstavla framför mig med en massa kreativa bilder, viktiga post-it lappar, kärleksbrev osv. Det här får bli ett mini-projekt till våren, helt enkelt. Vad tycker ni?
 
Om ni undrar var de inspirerade bilderna kommer ifrån, så är det min Pinterest!  
0 kommentarer