Hej då 2015, hej 2016.

 
Jag vill önska er alla som läser min bloggis ett Gott Nytt år! 
Hoppas ni hade en fin nyårsafton värd att minnas med god mat, trevligt sällskap, glitter, fyrverkerier och allt fint en kan tänka sig? Själv firade vi in det nya året på det allra softaste sättet här i Västerås. Några var tyvärr dunderförkylda, så vi som inte hunnit bli det ännu ställde i ordning maten och fixade dukning och efterrätt. Efter att ha ätit gott, spelade vi spel, pratade lite, la i säng barnen och spelade lite igen. Sedan gick vi och såg fyrverkerierna på torget, men det var tyvärr lite too bananas för vår smak. Så vi gick, ganska snabbt, tillbaka till prästgården igen. Phu. Där skålade vi i bubbel och ungefär en halvtimme senare gick vi och la oss.
Det nya året började med att vi vaknade lite väl tidigt än vad vi hade tänkt oss, så vi bestämde oss för att gå på årets första högmässa i Västerås domkyrka! Under eftermiddagen har jag bara suttit och spånat på min kommande forskarplan, vid det fina skrivbordet ovan, som ska vara klar den elfte. Det känns som att jag vet vad jag vill skriva om, även om det är svårt att få grepp om ämnet. Jag hoppas det kommer ge med sig efter det kommande syftesseminariet.

Men nu till det roligaste - idag är det nämligen Elisabeths födelsedag<3! Så det ska vi fira i afton med presenter, mat och fika. Av oss ska hon få två stycken sånna här - det som heter "Candy shimmer", och det som heter "Beige shimmer". Hoppas hon kommer gilla dem, för själv tycker jag de fungerar superbra! : ) 
0 kommentarer