Promenad på isen och pulled pork till middag

Vaknade upp på morgonen efter hela elva  timmars sömn under natten, vilket var så välbehövligt! Igår var jag så trött på grund av lektioner, träning och plugg att jag låg i soffan resten av kvällen tillsammans med Pelle. Vi spelade tv-spel och såg en rysk film som var superspännande (minns inte vad den heter..). Så imorse vaknade vi och var mycket utvilade eftersom vi hade planerat att göra en sak sedan några dagar, nämligen att gå på isvägen som öppnade tidigare i veckan! Efter lunchen klädde vi oss varmt och begav oss ut. Det blåste kallt och snöade, men en var på så bra humör så inget kunde stoppa den efterlängtade promenaden. Hade tänkt släpa med mig kameran för att knäppa några bilder, men tyvärr var det lite för disigt och snöigt för det så den fick stanna hemma... 
 
Ikväll har vi invigt Pelles ölglas som han fick i julklapp!
 
Efter att ha gått hela sträckan, från Södra till Norra hamn, bestämde vi oss för att värma oss på ett fik någonstans. Det fick bli Unik med deras goda varm choklad, mums! När vi kom hem igen hade vår middag gottat till sig några timmar i ugnen, och ja vi vågade lämna den medan vi var ute och gick. Innan vi gick ut hade förberett en pulled pork-stek, så den var i princip redo att ätas när vi kom hem!
 
 
Det blev väldigt gott och tycker att vi lyckades väldigt bra på vårt första försök : )
 
Nu sitter jag och väntar på att P3 guldgalan ska börja och Pelle har gått iväg till Hasse för tv-spelskväll. Det innebär att jag får hela soffan för mig själv! JIPPIE<3!!
Puss och trevlig lördag till er alla där ute!
1 kommentar
Joanna- Journalist och föreläsare med Autism

mumms