Äntligen hemma!

Vi är äntligen hemma efter att det blev ett extra dygn i Stockholm på grund av flygstrejken som pågår just nu på Arlanda. Efter mycket om och men, bokade Pelle och jag nattåg hem till Luleå. Vi kände att vi inte kunde gå omkring och vänta på en situation som inte går att lösa på långa vägar. Därför blev det att tillbringa arton timmar på ett tåg istället. Miljövänligt i all ära, men ack så långtråkigt... Vi har i alla fall haft det superhärligt söderut och jag ångrar verkligen inte att jag åkte iväg. Det var precis vad jag behövde!
 


Vid sju-tiden imorse klev vi innanför vår dörr till lyan och kände en enormt stor lättnad. Efter att ha varit på resande fot i elva dagar var det så fint att äntligen få vara hemma igen. Allting var sig likt och det doftade från blommorna som hade vissnat på köksbordet. Vi åt frukost som vi hade köpt på Pressbyrån på vägen hem och efter det åkte P till jobbet. Jag fördrev timmarna med långa promenader längs vattnet, att duscha länge i varmt vatten, lyssna på en massa podcasts, läsa modetidning, städa lyan, svara på mail och det allra "bästa" - att packa upp resväskan.

Kvällens middag blev en pastarätt gjord på rökt fläsk (som bacon, fast grövre och mindre salt i smaken!), lök, paprika, färska tomater, en skvätt grädde och parmesanost. Enkelt och gott. Jag känner mig väldigt trött efter en lång tågresa och att ha pysslat på hela dagen, så det ska bli mycket skönt att få sova i sin egen säng i natt. Om några dagar kommer ett Göteborgsinlägg, så kika in då.
Puss!
1 kommentar
a n n i k a

Gott!