Sjukt knytte

I fredags utvecklade jag halsont och förstod att en förkylning höll på att sätta igång i min trötta kropp. Det kändes otroligt surt, eftersom tanken var att igår, lördag, skulle Pelle, jag, Elin och Jesper åka till Tove och Adam för häng, middag, spel och övernattning i deras mysiga villa. Men vi, det vill säga P och jag, valde att stanna hemma efter att jag sovit oavbrutet i tolv timmar och vaknat med feber på lördagen. Det blev trots allt en fin dag ändå, eftersom jag inte ville sitta hemma och tycka synd om mig hela dagen, så vi traskade ut i spöregnet och tittade på prideparaden. Mäktigt imponerande och fint att så många människor valde att ställa upp. Speciellt var det att få se militärerna tåga med prideflaggorna, eftersom de lätt kan klassas som att befinna sig i någon typ av matchokultur. Kul att den bilden har förändrats och förhoppningsvis fortsätter att vara så framöver. 

 
Efteråt ville vi testa någon av stans pridebakelser och efter lite betänketid blev det Uniks. Jag var en aning skeptiskt, men den var faktiskt riktigt god. Den smakade som en klassisk sommartårta med sockerkaksbotten, grädde och en blandning av jordgubbar och rabarber inuti. Det finaste var ju såklart att alla pridefärgerna fanns med i bakverket <3. På kvällen låg jag i hans famn och feberyrade, samtidigt som jag tittade på Grease Live. Om ni inte sett denna Broadwaymusikal, så gör det bums!



Idag, söndag, är jag helt slut. Har mestadels legat i sängen, lyssnat på podcasts (just nu har jag en ny favvo - Värvet!), nästan läst klart en bok, vilat och andra saker en brukar göra när en känner sig hängig. P är världens gulligaste som kom hem med en frapino fruit från Espressohouse till mig, med smak av passionsfrukt och mynta. Den var jättegod och svalkade febern rätt så bra. Nu ska jag fortsätta vila så kanske jag är frisk imorgon.
 
Puss.
0 kommentarer