En uppdatering från sjukstugan

 
Sjukdag nummer elva har anlänt...
Just nu känner jag mig som ett stort vrak med smutsigt hår, en näsa full med snor, svullna körtlar och tårar som rinner ur ögonen trots att jag inte vill. Idag var dagen då jag skulle till skolan, träffa mina studiekompisar och redovisa utvecklingsarbetet jag jobbat med i några veckor. Igårkväll fick jag, i ren panik, ringa min lärare efter arbetstid (vilket gjorde mig så himla nervös...) och förklara min situation. Som tur var tog hon det jättebra och tyckte att jag  absolut skulle stanna hemma och vila upp mig. Redovisningen får helt enkelt vänta. Desstom är jag smittbärare, enligt sjukvårdsupplysningen. Låter hemskare än vad det är. Men varför jag ringde dem var för att jag här om dagen började hosta en hel del blod, vilket inte är så bra. Så imorgon ska jag åka till doktorn för undersökning. Förhoppningsvis är det inget allvarligt, men det känns tryggt att få kolla upp det ordentligt.
 
Idag "firar" en nästan två veckors lång sjuktid med en blåbärs - och banansmoothie med en matchande tröja till. Någonting måste en roa sig med mitt i allt det tråkiga : )  
0 kommentarer