Hängde med två grabbar på Movitsspelning, våriga blommor och datorproblem

Gårdagen var minst sagt hur bra som helst! På självaste långfredagen hade Movits sin spelning i lilla salen på Kulturens hus, och som tur var hade jag bokat biljetter sedan länge då det visade sig vara en slutsåld konsert. Jag kände mig kryare än på länge, så såg verkligen fram emot kvällen som jag skulle tillbringa tillsammans med Pelle och Hasse. Vi började med en uppladdning hemma hos H innan vi knatade iväg till Allstar för att käka middag innan spelningen.
 

En Allstarburgare senare tyckte vi alla tre att vi skulle beställa efterrätt, och de hade ju milkshakes på menyn. Jag valde en med choklad som verkligen var supergod! : ) 

 
 
Lite senare, när vi kommit in på Kulturens hus och hängt av våra jackor, besällde vi varsin öl och satt och såg ut över Norra hamn medan mörkret lagt sig över stan. Jag var lite sugen på att höra på förbandet som skulle spela innan Movits, så efter ölen tog vi plats i mitten av lilla salen (som verkligen levde upp till sitt namn!) och lyssnade på deras sista låtar. Sedan tog Movits plats på scenen och spelningen kunde börja! De spelade mycket från den nya plattan, men körde även de lite äldre hitsen som "Na Na Nah!", "Halvvägs", "Nitroglycerin" och min absoluta favorit: "Äppelknyckarjazz". Ni anar inte hur svårt det var att kunna stå stilla till takterna av saxofonen, trombonen och sångaren Johans rapp. Hasse, Pelle och var eniga om att det här var den bästa spelningen hittills!  
 
 
 
Nu har jag lärt mig några nya saker tills nästa spelningen som Movits kommer ha i Luleå (den här sommaren som kommer, HURRA!), och det är att ha bekvämar skor så att jag verkligen VERKLIGEN kan dansa och leva loppan under spelningen : ) Det andra är att jag måste, mååste skaffa en liknande hatt som sångaren. Eller hur?! 
 
Efter spelningen gick vi över gatan till Clarion för att köpa dyra drinkar. På vägen upp till nionde våningen delade vi hiss med några från Movits-gruppen och nästintill ett bord i baren med dem. Det var riktigt kul!
Det blev en rätt så tidig hemgång, då en varit igång i princip hela dagen, men detta var en av de bästa kvällarna på länge. Helt klart.  
 

På lördagen var vi en sväng på stan i det vackra, våriga vädret. Vanligtvis brukar vi vara med mina familj på påsken då det blivit som en tradition, men eftersom jag varit sjuk så kändes det helt rätt att vara hemma i Luleå istället. Jag känner dock en saknad av att vara få vara i Stensträsk, umgås med gammelmorfars, äta påskbord, gömma ägg, pimpla, baka och allt sånt en brukar göra. Därför muntrade vi upp oss med en lunch på det nya stället Fabriken. Vi åt en otroligt god pumpasoppa och ett smörrebröd var, min var dessutom vegetarisk och riktigt smakrik. Jag går gärna hit fler gånger!
  
 
Jag var på jakt efter en hårinpackning, så vi strosade i butiker och avslutade med att gå förbi Interflora för att köpa med oss en vårig bukett hem. Nu pryder den köksbordet så fint : )
 
Trots alla dessa ljusa stunder i dagsläget, har det skett en mer eller mindre katastrof. Okej, det där lät väldigt allvarligt, men det är inte så farligt som det verkar. Min bärbara dator verkar ha gett upp, på sitt sjätte år och allt. Jag trodde verkligen att den skulle orka med en magisteruppsats, men tyvärr så kommer den inte att klara det. Just nu håller jag på att föra över bilder och diverse viktiga dokument till en extern hårddisk, innan den somnar in för gott. Eller också så kanske den överlever, vem vet? Jag tror dock ändå inte att den är någonting att skriva på fram över, så just nu kikar jag på en ny dator. Tills dess får jag låna Pelles, som tur är!
0 kommentarer