Valborgs och första maj

Och så var april förbi och maj är här
Fint! Den månaden som innebär att jag kommer arbeta 110 procent på min uppsats, förbereda inför examen, sitta på uteservering (om vädret tillåter), ta fram mina sneakers ur garderoben, cykla, dricka öl på någon balkong (förmodligen hos Elin <3), grilla, ta soliga promenader och förhoppningsvis mycket mer. Jag ska verkligen se till att också njuta till fullo av mina sista veckor som student för alltid (?). Kan inte riktigt förstå att framtiden står där och väntar på mig. Undra vad jag riktigt kommer göra med den? Det återstår att se, men nyfiken är jag allt. 

☂   ☂   ☂   ☂

För två dagar sedan var det sista april, Valborgsmässoafton, kungens 70-årsdag, Elin och Jespers katters första födelsedag, och ja säkert någonting annat också. Men förra året gjorde jag någonting mycket speciellt på just den dagen - det var nämligen så att jag åkte på körresa till Norwich, vilket var fantastiskt kul och minnesvärt. De tidigare åren vill jag minnas att jag för det mesta har jobbat under Valborgs sedan jag flyttade hit till Luleå, men i år blev det andra och mycket roligare planer. P och jag var nämligen bjudna till Elin och Jesper för grill - och spelkväll. Här kommer lite bilder från mobilen: 

 
Elin och jag drack mimosa (apelsinjuice och bubbel) kvällen till ära, men tyvärr glömde jag att fota den goda maten vi åt plus drinken, så får helt enkelt visa en bild på appletinis istället.
 
 
Som jag skrev tidigare fyllde Elin och Jespers katter ett år och det hade Elin styrt upp med att köpa lyxig middag och födelsedagsljus, plus present till katterna Svenne och Lotta : )
 
 
Och jag hade gjort en efterrätt, en no bake cheescake med mango och passionsfrukt. Supergod, trots att den smällte lite i bussen på vägen dit. Som ni kan se på bilden så spelade vi Besserwisser (jätteroligt!), men också Uno och Mario kart på Wii. Vid midnatt tog P och jag bussen tillbaka efter en riktigt bra kväll ihop med fina vänner.
 
 
Dagen efter vaknade vi till solsken och noll huvudvärk. Yes. Jag stod för frukosten/brunchen som fick bli amerikanska pannkakor. Efter att vi intagit den och druckit dagens första kopp kaffe, torkade vi av våra cyklar, pumpade däcken och for iväg på första turen för i år.
 
 
Vi cyklade en bra bit mot Svartöstan och tittade på fina hus för att sedan trampa vidare mot Bergviken och spanade på framtida lägenheter att kanske bo i. Efter det cyklade vi via vattnet och hamnade mitt i stan där vi tidigare börjat. Vi var kaffesugna igen, så finaste Pelle bjöd en på fika på det nyrenoverade caféet. Tyckte väldigt mycket om deras nya miljö. 
 
 
Efter att P shoppat jeans och två tröjor, tog vi cyklarna ner till Norra hamn för att sitta där och lapa sol ett tag innan det var dags att cykla hemåt för att sedan åka iväg och äta middag med hans föräldrar.
 
Fina maj, vad du har börjat bra.
0 kommentarer